V Sparu je kupila mleko, potem pa čisto zgrožena spraševala: "Povejte mi, a res dobro vidim?!" Tega si ne smejo privoščiti!

11. 6. 2025, 06:00 | Uredništvo
V Sparu je kupila mleko, potem pa čisto zgrožena spraševala: "Povejte mi, a res dobro vidim?!" Tega si ne smejo privoščiti! (foto: Bobo)
Bobo

Njeno ogorčenje je še kako upravičeno, kajne?

Vsakodnevno se na družbenih omrežjih pojavljajo zapisi oziroma pričevanja ljudi, ki doživijo kakšno neprijetnost in potem druge sprašujejo, kako bi se sami odzvali. Hkrati opozarjajo na nepravilnosti, ki se očitno dokaj pogosto dogajajo - tudi v trgovinah. Tako je uporabnica Reddita iz Zagreba sprožila pravo razpravo na forumu, potem ko je razkrila, da je v trgovini Spar na Dankovečki kupila mandljev napitek, ki mu je rok uporabe potekel že 5. maja. V objavi z naslovom Povejte mi, da dobro vidim, se je pritožila, da je izdelek kupila predvčerajšnjim, poskusila včeraj, rok pa opazila šele danes.

Recite mi da dobro vidim
byu/aves24 inzagreb

Mnenja komentatorjev so bila različna, nekateri so se zgražali, spet drugi pa so ji svetovali, naj napitek vrne v trgovino, saj ji bodo dali novega. No, tretji so naredili še korak dlje in so se ji posmehovali, da ni najprej preverila roka uporabe. Eden od komentatorjev pa je poudaril drug vidik: "Treba je objavljati takšne zapise, da se ljudje naučijo gledati datume in da trgovine začnejo temu posvečati več pozornost."

Več uporabnikov je tudi opozorilo, da je pri rastlinskih napitkih pogosto zapisana oznaka "najbolje porabiti do" (angl. Best Before Date – BBD), kar ni enako pravemu izteku roka trajanja. To pomeni, da izdelek tehnično gledano ni pokvarjen po tem datumu, se pa lahko spremenita okus ali tekstura. Kljub temu zakon predpisuje, da izdelki z zapadlim rokom – tudi če gre za BBDne smejo biti na prodajnih mestih. "To ne pomeni, da lahko prodajajo izdelke s pretečenim rokom, ne glede na to, ali je ‘pokvarjen’ ali ne," je komentiral neki uporabnik.

Ena najbolj priljubljenih letalskih družb uvaja visoke kazni za moteče potnike

Ni edina s tako izkušnjo

Verjetno je bilo avtorici zapisa v tolažbo to, da ni edina, ki je takole "nasedla." Neka uporabnica je imela podobno izkušnjo: "Spar je grozen glede rokov uporabe, vsakič, ko sem tam, najdem vsaj dva izdelka s pretečenim rokom. Večkrat sem se pritožila, vrnejo ti denar in dajo nov izdelek, ampak ti nihče ne povrne izgubljenega časa in duševne bolečine, ko popiješ nekaj ogabnega," je zapisala. Druga je dodala: "Enkrat sem kupila sir, tistega že narezanega, ki ga pakirajo kar sami. Pridem domov, obrnem in vidim, da je na robovih plesniv. Vrnili so mi denar, a vseeno." Med zapisi pa se je znašel tudi eden, ki je razkril bistvo težave. "Trgovina je ogromna, ima 100.000 artiklov, dela pa 70 namesto 150 ljudi. Nihče nima časa preverjati rokov uporabe. Pravila FIFO (first in, first out – najprej gre iz prodaje najstarejše) se ne izvajajo. Blago se samo sklada na police," je zapisal uporabnik, ki pravi, da dobro pozna dogajanje v večjih trgovinah.

Po trgovinah se zdaj širi tole, kar ni niti malo prijetno, zdaj se niti več ne skrivajo, kar razburja kupce