SPAR ima prav posebno obvestilo za vse svoje kupce.
Julij, mednarodni mesec brez plastike so obeležili tudi v podjetju Spar Slovenija. V okviru drugega dela kampanje "Kar kroži, nas povezuje" so na vseh svojih prodajnih mestih s posebnimi oznakami in plakati opozorili na možnosti trajnostnega nakupovanja brez embalaže in brez plastičnih vrečk na vseh svojih postrežnih oddelkih in v Restavracijah Interspar.
Vesel podatek ob dnevu brez plastičnih vrečk, ki ga obeležujemo danes, 3. julija, je, da po podatkih Eurostata, evropske raziskovalne agencije, potrošnja lahkih plastičnih vrečk zadnja leta pada. Med letoma 2018 in 2022 se je potrošnja zmanjšala za 29,4 % (prebivalec porabi povprečno 67 vrečk na leto). Vendar pa je poraba vrečk v Sloveniji še vedno večja od evropskega povprečja. V primerjavi s sosedami smo boljši od Madžarov in Hrvatov, a nekajkrat slabši od Avstrijcev. V Spar Slovenija so kot prvi trgovec v Sloveniji z začetkom leta 2024 v celoti umaknili plastične vrečke za enkratno uporabo na oddelku za sadje in zelenjavo v želji, da letno prihranijo kar 105 ton plastike.
V lanskem letu so na ta način porabo vrečk znižali za tretjino. Namesto njih so na oddelkih sadja in zelenjave na voljo le plačljive bio razgradljive vrečke ali SPAR mrežaste vrečke za večkratno uporabo. Prav tako v svojem asortimaju nakupovalnih vrečk kupcem ponujajo nakupovalne torbe za večkratno uporabo s posebnim žepkom za shranjevanje SPAR mrežastih vrečk za sadje in zelenjavo in vrečke iz bombaža, ki so jih oblikovali študentje Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani.
Lani so v Sparu skupaj z Ekologi brez meja pripravili Sparov vodnik za trajnostno nakupovanje, ki vsebuje koristne informacije, kako lahko kupci v Sparu nakupujejo trajnostno, zahvaljujoč ponudbi izdelkov in storitev, ki so jim tam na voljo. V letošnji pobudi "Kar kroži, nas povezuje" so se v aprilu in maju osredotočili na koristne lastnosti povratne steklene embalaže, v juliju pa v svojih trgovinah svoje kupce spodbujajo, da lahko na vseh njihovih postrežnih oddelkih (mesnica, ribarnica, delikatesa) ter v Restavracijah Interspar nakupujejo z lastno embalažo in tako postanejo del trajnostnega kroga.
V 11 trgovinah INTERSPAR in v eni od trgovin SPAR svojim kupcem nudijo od 12 do 48 različnih vrst živil v rinfuzi in ves čas večajo delež izdelkov z oznako bio. Več kot 65 % sadja in zelenjave v njihovih trgovinah je v ponudbi brez embalaže. Med izdelki znamke SPAR se ves čas trudijo zmanjševati delež plastične embalaže, in sicer z uvajanjem okolju prijaznejše embalaže in z uporabo recikliranih embalažnih materialov.
Vodja trajnostnega razvoja Spar Slovenija Maša Šprajcar-Rančić je ob tokratni pobudi, namenjeni nakupovanju z lastno embalažo, povedala: "V Sparu svoje kupce ves čas spodbujamo, da v naših trgovinah kupujejo trajnostno in jim s trajnostnimi rešitvami in ponudbo izdelkov omogočamo trajnostno življenje. V julijskem delu kampanje Kar kroži, nas povezuje si želimo, da se kupci pred obiskom naših trgovin organizirajo in s seboj prinesejo lastno embalažo in lastno vrečko, saj jim omogočamo nakupe brez embalaže na mnogih oddelkih. Z vsemi temi spodbudami v naših trgovinah verjamem, da lahko ustvarimo pozitivne spremembe tudi v širšem okolju."
Trajnostno pobudo "Vse, kar kroži, nas povezuje" podpirajo tudi v slovenskem društvu Ekologi brez meja. Katja Sreš, predsednica društva je pobudo povzela: "V društvu podpiramo iniciative in projekte, ki spodbujajo ponovno uporabo, kot so Sparove pobude za nakupovanje z lastno embalažo na različnih oddelkih ter mrežaste vrečke za nakup sadja in zelenjave. Biorazgradljive vrečke, ki jih kupcem ponujajo namesto običajnih plastičnih vrečk za enkratno uporabo lahko hkrati pripomorejo k pravilnejšemu odlaganju bioloških odpadkov."
Vsestranski igralec, voditelj, vloger in ambasador Sparove iniciative "Skupaj za boljši jutri" Nik Škrlec v svojem vsakdanjem življenju redno uporablja lastno embalažo za nakupovanje v trgovinah Spar in Interspar, kar prikazuje tudi njegov video.
V Sparu bodo svoje kupce s pobudo "Kar kroži, nas povezuje" spodbujali k trajnostnemu nakupovanju skozi celo leto. Ta pobuda bo poleg ozaveščanja o uporabi lastne embalaže ob nakupih na vseh njihovih postrežnih oddelkih in v Restavraciji Interspar kupce spodbuja tudi k pravilni oddaji odpadnega jedilnega olja v zbirnih avtomatih ter prednostih uporabe povratne steklene embalaže.