Spet v šolo: V primeru pouka na daljavo ne bo večjega povečanja obremenitev Arnesovih storitev

24. 8. 2021, 10:13 | Vir: STA
Spet v šolo: V primeru pouka na daljavo ne bo večjega povečanja obremenitev Arnesovih storitev (foto: Tamino Petelinšek/STA)
Tamino Petelinšek/STA

Po oceni Arnesa v primeru izobraževanja na daljavo v letošnjem šolskem letu v primerjavi s preteklim šolskim letom ne bo prišlo do večjega povečanja uporabe storitev njihovega omrežja. Kot so pojasnili so storitve že pred časom izboljšali in pohitrili, tudi z nadgrajevanjem infrastrukture.
 

Prve dni šolanja na daljavo v letu 2020 je zaznamovalo nekaj težav z upočasnjenim delovanjem Arnesovih spletnih učilnic. A kot so izpostavili na Arnesu, so storitve, ki omogočajo izobraževanje na daljavo in katerih se je uporaba v zadnjem letu in pol povečala tudi od sto- do tisočkratno, že pred časom izboljšali in pohitrili. Tudi z nadgrajevanjem infrastrukture, ki je zagotovila, da so storitve med izobraževanjem na daljavo delovale dobro, so zapisali.

Te storitve sicer še vedno nadgrajujejo; posebno pozornost so pri Arnesu namenili izboljšanju uporabniške izkušnje pri spletnih učilnicah in vključevanju novih vtičnikov, ki so jih želeli učitelji za lažjo izpeljavo pedagoškega procesa.

V lanskem letu so ob podpori ministrstva za izobraževanje, znanost in šport posebno pozornost posvečali izobraževanju učiteljev, s poudarkom na uporabi digitalnih storitev in sami uporabniški podpori pri rabi storitev.

Zakaj nostalgični muzejski vlak ne vozi več in kdaj bi se lahko vrnil

Za september načrtujejo spletna tečaja za učitelje, na katerih bodo po navedbah Arnesa lahko pridobili znanja, s katerimi bodo učinkoviteje uporabljali Arnesove učilnice in pridobili novo znanje za pripravo interaktivnih vsebin.

Septembra se bodo predvidoma začele tudi aktivnosti v programu Dvig digitalne kompetentnosti. Njegov namen je razvijanje usposobljenosti izobraževalcev s pomočjo sodobnih informacijsko-digitalnih tehnologij.

Poleg tega na Arnesu pripravljajo še program React-EU - informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) za vzgojno-izobraževalne zavode, ki bo namenjen nadaljnji podpori izvajanja izobraževanja na daljavo in uporabi IKT na lokacijah zavodov.

Projekt bo podprl hibridno izobraževanje, ki izmenično poteka na daljavo in v šoli, in sicer z nakupom opreme, predvsem prenosnih računalnikov za učitelje in učence, ki doma nimajo primerne opreme za izobraževanje na daljavo, ter interaktivnih zaslonov. Skupaj gre za okoli 24.775 kosov različne opreme.

V program, ki bo potekal letos in prihodnje leto, je zajetih 1065 vzgojno-izobraževalnih zavodov s 325 podružnicami s skupno vpisanih skoraj 397.000 otrok, učencev in dijakov.

Ciljne skupine so udeleženci izobraževalnega procesa, šolajoči in strokovni delavci v vrtcih, osnovnih, srednjih in višjih šolah, zavodih za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, glasbenih šolah, dijaških domovih in ljudskih univerzah.

Naložbo v višini 16 milijonov evrov sofinancirata EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj ter ministrstvo za izobraževanje v okviru odziva Unije na pandemijo covida-19. Arnes bo iz rednih sredstev financiral stroške dela in storitev, so pojasnili.