L. PA. | 3. 11. 2023, 12:01

Zgled za slovenske železnice: Avstrija predstavila novo generacijo spalnih vlakov, ki ...

Profimedia

Novi spalni vlaki bodo Dunaj povezovali z Nemčijo, Italijo in Nizozemsko.

Nočni vlaki zahvaljujoč nizkemu ogljičnemu odtisu ponovno postajajo trend v Evropi, poroča portal EuroNews. Izvajalci železniškega prometa v evropskih državah so tako začeli investirati v nove spalne vlake, ki bodo predstavljali korak naprej od že obstoječih in naj bi potnike prepričali, da o spalnih vlakih ponovno začnejo razmišljati kot o učinkovitem načinu potovanja.

Ena takšnih držav je tudi Avstrija – Avstrijske železnice (OeBB), ki upravljajo dvajset železniških prog po Evropi, so nedavno predstavile novo generacijo spalnih vlakov, ki zaradi udobja in cenovne dostopnosti predstavljajo dobro alternativo potovanju z letali ter bencinskimi in dizelskimi avtomobili, ki bistveno bolj onesnažujejo okolje.

OeBB ima že sicer največje število spalnih vlakov v Evropi, vendar nameravajo število potnikov do leta 2030 podvojiti – z 1,5 na tri milijone.

Slika je simbolična.

Slika je simbolična.

Profimedia

Novi vlaki so sodobnega dizajna, ponujajo več zasebnosti, udobja in storitev. Vsaka kabina za dve osebi ima lasten tuš in stranišče, obstajajo pa tudi solo kabine za potnike, ki potujejo sami in si želijo malo več zasebnosti. Potniki, ki želijo prihraniti, pa se lahko odločijo za vagone s sedeži. 

"Še vedno se spomnim starih spalnikov, ki so bili tako temni," je za EuroNews dejala 69-letna potnica, ki je nov spalnik že preizkusila. "Majhna okna, postelji druga nad drugo, zagrnjeni samo z zaveso. V primerjavi s tem so novi spalniki neverjetni, čisto razkošje."

Vlaki bodo najprej vozili na progah Dunaj–Hamburg in Innsbruck–Hamburg, nato pa bodo nočne vlake uvedli še na drugih progah v Avstriji, na Nizozemskem, v Nemčiji, Švici in Italiji.

"Vsak kilometer z vlakom je kilometer za zaščito okolja"

"Zvečer se vkrcaš na Dunaju in se naslednje jutro ves svež zbudiš v drugi evropski metropoli. To bo v prihodnje še lažje in udobnejše," je dejala avstrijska ministrica za okolje Leonore Gewessler, ki dodaja, da je Dunaj mesto, ki je z nočnimi vlaki povezano z največ evropskimi glavnimi mesti, zato so se pri avstrijskih železnicah že leta 2016 odločili, da bodo prevzeli vozni park nočnih vlakov v Evropi, ki ga vztrajno širijo.

"Ker je vsak kilometer z vlakom kilometer za zaščito okolja," je še poudarila. Avstrijske železnice se ponašajo s tem, da od leta 2018 vse njihove vlake poganja elektrika, proizvedena izključno z vodno, sončno in vetrno energijo, kar je po njihovih besedah pomembna prelomnica v boju za zaščito podnebja v Avstriji. Morda bi lahko dober zgled povzeli tudi pri Slovenskih železnicah ...

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol