Priljubljena trgovca sta se zapletla v osupljivo vojno: ceno tega izdelka nižata kot nora (to je razlog, zakaj)

2. 12. 2025, 16:00 | E. Č.
Priljubljena trgovca sta se zapletla v osupljivo vojno: ceno tega izdelka nižata kot nora (to je razlog, zakaj) (foto: Profimedia)
Profimedia

Kdo bo zmagal? Bomo videli. Nekaj pa drži kot pribito: kupci so za zdaj glavni zmagovalci!

Kdo bi si mislil, da bo prav ta povsem običajni in vsakdanji izdelek sprožil novo trgovsko vojno?! Cena je padla celo na najnižjo raven v zadnjih osmih letih, boj za kupce pa se je očitno šele začel. V Nemčiji se je med trgovskima velikanoma Aldijem in Lidlom razplamtel pravi cenovni dvoboj, ki ga mnogi označujejo kot najostrejši po desetletju. Povod? Maslo! Simbol stabilnosti in za marsikoga menda tudi psihološki pokazatelj, ali je trgovina "draga" ali "ugodne narave", pravijo poznavalci razmer.

Aldi Nord in Aldi Süd sta v nekaj dneh dvakrat znižala ceno lastne znamke masla, Lidl pa je takoj sledil njihovemu zgledu. Od sobote naprej 250-gramski zavojček stane 1,19 evra; tako poceni Nemcem ni bil na voljo že vse od leta 2016. Toda za privlačno številko se skriva premetena strategija: priljubljena trgovca sta pripravljena kratkoročno izgubiti del dobička, da bi ponovno osvojila zaupanje kupcev in povečala tržni delež.

V nemškem maloprodajnem prostoru je maslo več kot le živilo. Gre za psihološki kompas potrošnika. Ko maslo podraži, kupci sklepajo, da je celoten trg drag, in se obrnejo k cenejšim diskontom. Ko cena pade, se občutek inflacijskega pritiska zmanjša in kupci znova polnijo vozičke.

Preobrat na Hrvaškem: redovnica se je zlagala, zabodla se je sama

Po podatkih Süddeutsche Butter und Käse-Börse se je neto cena masla na veleprodajnem trgu znižala na od 4,70 do 5,35 evra za kilogram, kar je omogočilo trgovcem manevrski prostor za tovrstne popuste. Obenem je v zadnjih mesecih narasla količina proizvedenega mleka, kar še dodatno blaži pritisk na cene.

Toda kljub trenutni pocenitvi ostaja mlečna industrija v težavah. Število mlečnih kmetij v Nemčiji se je od leta 2000 zmanjšalo z 138.500 na le 48.649, kar dolgoročno pomeni bolj krhko ravnotežje med ponudbo in povpraševanjem. Leto 2024 je prineslo rekordno visoke cene, ko je maslo stalo tudi 2,39 evra za najcenejše pakiranje. Razlogi so bili nižja vsebnost maščobe v mleku, višja poraba mlečnih izdelkov, predvsem sira, ter zmanjšana proizvodnja.

Zdaj pa kombinacija ugodnejših surovin, povečanega mlečnega izliva in agresivnega cenovnega tekmovanja prinaša obrat: maslo je postalo simbol novega cenovnega spopada, ki bi se lahko razširil tudi na druga osnovna živila. Kdo bo zmagal v tej tihi vojni za nakupovalne vozičke še ni jasno. A eno je gotovo: kupci so za zdaj glavni zmagovalci.

Za to znamenje v decembru prihaja tovornjak denarja! Na vrata trka priložnost, ki prinaša bogastvo