A. B. | 29. 10. 2022, 12:38 | Vir: STA

Ikonična slika po napadu aktivistov znova v muzeju: izvedeli smo, kakšno je njeno stanje

Twitter/DailyArt

Eden izmed aktivistov je svojo glavo prilepil na steklo, ki ščiti platno. Drugi je prilepil roko na steno, tretji pa je izpraznil pločevinko paradižnikove omake. 

Mojstrovina Dekle z bisernim uhanom flamskega slikarja Johannesa Vermeerja je po napadu okoljskih aktivistov od petka spet na ogled v muzeju Mauritshuis v Haagu. Dan prej so aretirali tri moške, potem ko so se v muzeju v času največjega obiska prilepili na to znamenito sliko nizozemskega mojstra iz leta 1665. 

"Z veseljem sporočamo, da so naši zaposleni Dekle z bisernim uhanom vrnili na njeno pravo mesto v Mauritshuisu," so sporočili iz muzeja.

Slika je nepoškodovana 

Kot je pojasnila direktorica Martine Gosselink, je slika ostala nepoškodovana, kar so ugotovili po tem, ko so Vermeerjevo delo, ki je navdihnilo knjižno uspešnico in hollywoodski film, pregledali v muzejskem konservatorskem studiu.

Podnebne aktiviste, tri štiridesetletne Belgijce, so aretirali kmalu po incidentu, ki je osupnil obiskovalce in prisilil zaposlene v muzeju, da so območje slike ogradili.

Posnetki na družabnih omrežjih so pokazali moškega, oblečenega v majico z napisom Just Stop Oil, ki je svojo glavo prilepil na steklo, ki ščiti platno. Drugi je prilepil roko na steno, tretji pa je izpraznil pločevinko nečesa, kar je bilo videti kot paradižnikova juha. Aktivisti so dejali, da niso nameravali poškodovati slike, ki je sicer po besedah direktorice muzeja zelo krhka.

Taktika šoka 

Aktivistična skupina Just Stop Oil, ki želi spodbuditi nujne ukrepe za zaustavitev globalnega segrevanja, da bi na planetu še naprej lahko obstajalo življenje, je na svoji spletni strani pojasnila, da je začela uporabljati taktiko šoka.

Z njo cilja na znana umetniška dela, da bi ljudi spodbudila k razmišljanju o tem, kaj se jim zdi dragoceno in kako to zaščititi.

Incident v muzeju Mauritshuis se je zgodil po tem, ko so aktivisti 14. oktobra v Narodni galeriji v Londonu z juho polili Sončnice Vincenta van Gogha in v Nemčiji razmazali krompirjev pire po sliki Clauda Moneta. Obe platni sta bili zaščiteni s steklom in sta ostali nepoškodovani.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ