J. B./STA | 7. 4. 2023, 11:48

Koliko časa se bomo med dopusti na Hrvaškem še drenjali na cestninskih postajah? (imamo odgovor)

Profimedia/fotomontaža

Siva pot, vodi me v ... gnečo, zastoje in nepregledno dolge kolone jeklenih konjičkov. Pri naših južnih sosedih je to poleti nekaj vsakdanjega. A na vidiku so boljši časi.

Ah, poletna idila ob Jadranskem morju ... Ni ga lepšega, kajne? Toda kaj, ko velikokrat ljudje pokurijo precejšnjo zalogo živcev, preden pridejo v idilično okolje na hrvaški obali. Razlog za to je jasen: gneče na cestah, gneče na mejnih prehodih in tudi oziroma predvsem gneče na cestninskih postajah. Vse našteto lahko pot do priljubljenega cilja velikokrat podaljša tudi za več ur. 

Profimedia

Tudi zaradi naštetega so na Hrvaškem sprejeli dolgo pričakovano odločitev o uvedbi elektronskega cestninjenja, ki bo brez dvoma blagodejno vplival na stanje na cestah v najbolj prometno obremenjenih terminih. Toda ne veselite se prehitro.

Gneča na cestninskih postajah bo letos in tudi prihodnje še kruta realnost odhoda na oddih na hrvaško morje.

Podjetje Hrvatske autoceste je v četrtek objavilo javni razpis za izbor izvajalca za elektronski sistem cestninjenja. Nabavna vrednost je ocenjena na 100 milijonov evrov, novi sistem cestninjenja pa bo na Hrvaškem začel delovati do konca naslednjega leta.

Hišic in zapornic ne bo več

Vozniki bodo cestnino po novem sistemu plačevali glede na prevoženo razdaljo in skupino vozila, cena pa bo odvisna tudi od nadomestila za onesnaževanje zraka, ki temelji na emisijskem razredu vozila (Euro), piše Večernji list.

Anže Malovrh/STA

Naprave za plačevanje cestnine (ENC) bodo po novem sistemu vezane na vozilo oziroma registrsko oznako posamičnega vozila, kar pomeni, da jih ne bo mogoče uporabljati v različnih vozilih.

Obstoječih cestninskih hišic in zapornic ne bo več. Namesto njih bodo na cestninskih točkah na avtocesti in zunaj nje stali DSRC-čitalniki, ki bodo omogočili povezavo z napravami ENC v vozilu.

Novi sistem cestninjenja bo izključeval možnost plačevanja cestnine v gotovini, so že v začetku leta napovedali na hrvaškem ministrstvu za pomorstvo, promet in infrastrukturo.

Profimedia

Za vsa tovorna vozila in motocikle bo uvedel obvezno uporabo naprave za plačevanje cestnine, kar bo omogočilo svoboden prometni tok, brez zaustavljanja zaradi plačila.

Razlika je občutna

Po ocenah ministrstva bo omogočal prehod do 3000 vozil v eni uri skozi območja sedanjih cestninskih postaj, medtem ko ročno plačevanje omogoča prehod približno 200 vozil.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol