N. V. | 3. 1. 2024, 11:18

Zgradili bodo nov most na med Slovenci priljubljeni otok Krk: imel bo kar dve etaži! (Poglejte, kdaj bo zgrajen)

Bobo

Načrtujejo nov most na Krk: imel bo dve etaži, za avtomobile in vlake. 

Hrvaška vlada začenja projekt izgradnje drugega mostu za otok Krk. S podjetja Hrvaške avtoceste (HAC) so objavili razpis za izdelavo dokumentacije za novi krški most s povezovalnimi cestami. Gre za priprave na gradnjo mostu, ki bo tako cestni kot železniški in bo segal do novega pristaniškega terminala v mestu Omišalj, ki ga tudi sicer še morajo zgraditi, piše Novi list

Gre za projekt, ki je bil že prej zapisan v prostorskem načrtu Primorsko-goranske županije, zdaj pa so z rokom do 29. januarja pozvali zainteresirana podjetja za izdelavo študijske dokumentacije. Pričakujejo raziskave vplivov na okolje in druge dokumente, ki jih zahteva postopek do izdaje gradbenega dovoljenja. Ocenjuje se, da bo ta strošek znašal 600 tisoč evrov. Načrt je, da bi dokumente izdelali v prihodnjih treh letih, nato pa bi najmanj dve leti potrebovali za izvedbo samih gradbenih del, pravijo v HAC.

"Potem ko smo pred dvema letoma obnovili obstoječi Krški most, je strateški načrt razvoja prometa predvidel tudi gradnjo tega drugega – novega mostu, vključno z železniškim. Potreba po tem že obstaja, ko bo dograjen kontejnerski terminal v Omišlju, bo ta potreba še večja, stari most pa za vse to ne bi zadostoval. Zato je ta natečaj korak k izgradnji novega mostu," pravi minister za promet in podpredsednik vlade Oleg Butković.

Kako bo nov most videti?

Predsednik uprave HAC Boris Huzjan pojasnjuje, da bo v tej fazi priprave dokumentacije določen tip konstrukcije novega mostu, vodja projektiranja HAC Gregor Mihelčić pa, da bo most dvoetažni: "Zgoraj bo cesta, v spodnji etaži pa železniška proga." Vizualna podoba novega mostu ni vnaprej določena, zato je možno, da sploh ne bo betonske konstrukcije, kot je obstoječi. Niti ni nujno, da so mostovi med seboj povezani ali združljivi, pravijo s podjetja HAC.

Srdjan Zivulovic/Bobo

Šlo bo za tako imenovano škatlasto konstrukcijo, kar pomeni, da most glede na dvojno železniško-cestno funkcijo ne bi bil nujno veliko širši od obstoječega, vsekakor pa bi bil višji, torej v dveh etažah. Obstoječi Krški most bo deloval tudi po izgradnji novega, a bo takrat bistveno lažji.

"Realno je, da bo vse skupaj z gradnjo vred trajalo vsaj pet let, saj že sama raziskava vplivov na okolje pri tako velikih projektih v povprečju traja do dve leti, celotna raziskava sprejemljivosti projekta pa približno tri leta. Potem bodo na vrsti razpisi za izvedbo, nato gradbena dela," pravi vodja projektiranja HAC.