Sanjski projekt, ki je obljubljal preobrazbo okolja in nova delovna mesta, je zdaj le še opomnik na prevelike načrte in premajhno trdnost temeljev.
Podjetje Li-Cycle, ki je obljubljalo, da bo ameriški Rochester preobrazilo v severnoameriško središče za reciklažo litij-ionskih baterij, je uradno razglasilo stečaj.
Kanadsko podjetje s sedežem v Torontu je še pred dvema letoma napovedovalo 250 novih delovnih mest in gradnjo 700 milijonov dolarjev vrednega reciklažnega centra na območju Eastman Business Park, a je projekt septembra 2023 nenadoma zaustavilo. Kot glavni razlog so navedli naraščajoče stroške materiala in gradnje, od takrat pa je gradbišče ostalo zamrznjeno in neaktivno.
Ta teden je Li-Cycle vložil zahtevo za zaščito pred upniki v Kanadi in stečaj po poglavju 15 v ZDA. V okviru postopka naj bi podjetje izvedlo sodni nadzorovan proces prodaje in iskanje vlagateljev za del svojih sredstev in poslovnih enot.
Med morebitnimi kupci se je pojavil pomemben igralec: rudarsko in trgovsko podjetje Glencore, ki je že vlagatelj v Li-Cycle, je privolilo, da bo za del sredstev – med drugim tudi projekt "hub" in pisarno v Rochesterju – ponudilo najmanj 40 milijonov dolarjev. S tem si je Glencore zagotovil prednostni položaj pri odkupu, a ob tem ni nobenega zagotovila, da bo projekt dokončal ali ohranil trenutno poslovanje v Rochesterju.
ZDA so sicer prek ministrstva za energijo podjetju Li-Cycle že pred tem odobrile 475 milijonov dolarjev posojila za podporo gradnji reciklažnega obrata, vendar Li-Cycle ni nikoli prejel nobenega izplačila, saj ni izpolnil pogojev za prvo izplačilo.
Finančni analitik Ethan Wade iz družbe Brighton Securities je za ameriške medije povedal: "Mislim, da projekt v Rochesterju nima prihodnosti. In je že dolgo ni imel." Čeprav obstaja majhna možnost, da bi Glencore nadaljeval z gradnjo, Wade dvomi, da bo podjetje pripravljeno vlagati dodatna sredstva v nekaj, kar očitno ne velja več za prednostno priložnost.
Li-Cycle je še v začetku desetletja veljal za eno vodilnih podjetij na področju trajnostnega ravnanja z baterijami in si prizadeval ustvariti globalno mrežo centrov za predelavo rastoče količine elektronskih in avtomobilskih litij-ionskih baterij. A projekt, ki naj bi bil simbol zelene prihodnosti industrije, je zdaj končal v pravnem postopku razprodaje, prihodnost pa ostaja negotova.