Lidl v hudih težavah! Priljubljeni trgovec zavajal kupce, izrečena kazen šokirala vse

30. 6. 2025, 09:05 | E. Č.
Lidl v hudih težavah! Priljubljeni trgovec zavajal kupce, izrečena kazen šokirala vse (foto: Profimedia)
Profimedia

Osupljivo, kakšno kazen mora plačati priljubljeni trgovec! Vse zaradi te "malenkosti" na izdelkih ...

Nemška trgovska veriga Lidl se je v Italiji znašla v središču odmevnega pravnega spora zaradi obtožb o zavajajočem oglaševanju izvora svojih izdelkov. Italijanski urad za konkurenco in varstvo potrošnikov je trgovca obtožil, da je z embalažo dveh svojih najbolje prodajanih blagovnih znamk testenin – Italiamo in Combino namerno zavajal potrošnike.

Na embalaži teh testenin so bile vidno izpostavljene oznake, kot so "Passione italiana" in različne upodobitve italijanske zastave ali tipičnih pokrajin, kar je po mnenju italijanskih oblasti dajalo vtis, da gre za povsem italijanski izdelek. Vendar pa je na zadnji strani embalaže z drobnim tiskom zapisano, da je pšenica, iz katere so narejene testenine, pridelana "v EU in zunaj nje", kar pomeni, da ni nujno italijanskega izvora.

Italijanski nadzorni organ je to označil za "zavajajočo in nepošteno prakso", pri čemer so zapisali, da so informacije na zadnji strani embalaže "preveč subtilne in nezadostne", da bi potrošniku omogočile jasno presojo o poreklu izdelka.

Pretkana prevara z 200 evri

Lidl se je na odločitev pritožil na Regionalno upravno sodišče (TAR) v deželi Lacij, in trdil, da je kar 40 odstotkov uporabljene pšenice italijanske pridelave, ostanek pa prihaja iz drugih evropskih in neevropskih držav. A tudi ta argument sodišča ni prepričal, zato je trgovska veriga leta 2023 prejela kazen v višini 1 milijona evrov.

Podobne postopke so italijanske oblasti sprožile tudi proti drugim proizvajalcem testenin, kot so Divella, De Cecco in Auchan, a so ti pravočasno prilagodili embalažo in se tako izognili kaznim. Lidl je, nasprotno, spremenil le nekaj elementov – odstranil je italijansko zastavo iz logotipa "Italiamo" na testeninskih izdelkih, a jo še naprej uporablja pri drugih artiklih te linije. Po mnenju sodišča embalaža še vedno zavaja potrošnike glede resničnega izvora surovin.

Zato je TAR na začetku leta 2025 znova potrdil svojo odločitev in potrdil milijonsko kazen. Italijanska agencija za konkurenco je ob tem pozvala vse proizvajalce, naj na sprednji strani embalaže jasno navedejo poreklo pšenice, kar bo postalo obvezno do konca decembra 2025. Gre za pomembno opozorilo trgovcem po vsej Evropi, da tudi na področju embalaže in označevanja potrošniki pričakujejo resnico, jasnost in transparentnost.

Čez Šuštarski most: obvezna postaja za turiste v Ljubljani — od tu odidejo veliko boljše volje! (FOTO)