Odprli bodo številne nove trgovine.
Nemški trgovski velikan Lidl zaključuje obsežne priprave za svoj vstop na trg Bosne in Hercegovine. Prva prodajna mesta bi lahko svoja vrata odprla že proti koncu prihodnjega leta, pri čemer podjetje načrtuje ambiciozen prvi val z 10 do 15 trgovinami naenkrat.
V središču Lidlovih priprav je izgradnja modernega distribucijskega centra v Lepenici pri Kiseljaku, ki bo z vrednostjo okoli 100 milijonov evrov postal osrednje logistično vozlišče za celotno bosansko-hercegovsko mrežo. Gradnja tega ključnega objekta se bliža koncu in naj bi bila zaključena do konca letošnjega leta.
Medtem je Lidl že dokončal gradnjo nekaterih trgovin – dve sta v Sarajevu, po ena pa v Mostarju, Gračanici in Bijeljini. Poleg teh je še več prodajnih objektov v gradnji, med drugim v Livnu, Bihaću, Modriči, Gradiški in vzhodnem Sarajevu.
Nemški trgovecje aktiven tudi pri nakupih zemljišč – med drugim v Zvorniku, Zenici, Trebinju in Banja Luki. Dodatni objekti so načrtovani v krajih, kot so Laktaši, Prnjavor, Doboj in Živinice.
Lidlov načrt predvideva odprtje najmanj 30 trgovin po celotni BiH. Tiste, ki ne bodo pripravljene na odprtje v prvem valu, bodo odprte kasneje, takoj ko bo gradnja zaključena. Kljub ambicioznim načrtom pa se podjetje v nekaterih okoljih srečuje s težavami pri iskanju primernih lokacij in nakupu zemljišč, kar nekoliko zavira ritem širitve.
Kapital podjetja Lidl BH je medtem že presegel 250 milijonov evrov, kar potrjuje resnost in dolgoročno usmerjenost njihove naložbe. Pričakovati je, da bo prihod Lidla močno pretresel obstoječe razmerje moči med trgovskimi verigami v državi in potrošnikom ponudil širšo izbiro ter konkurenčnejše cene. Z odprtjem trgovin v večjih urbanih središčih Lidl ne bo le okrepil svojo prisotnost v regiji, temveč bo prispeval tudi k razvoju maloprodajne infrastrukture in ustvarjanju novih delovnih mest po vsej Bosni in Hercegovini.