Lidl na udaru hudih kritik zaradi priljubljenega izdelka: vik in krik, ker trdijo, da je ... prepoceni!

4. 12. 2025, 11:26 | E. Č.
Lidl na udaru hudih kritik zaradi priljubljenega izdelka: vik in krik, ker trdijo, da je ... prepoceni! (foto: Profimedia)
Profimedia

Za nizko ceno sila priljubljenega izdelka v vseh trgovinah, tudi Lidlu, se skriva precej žalostna zgodba ...

Banane v evropskih supermarketih - Slovenija seveda ni izjema - pogosto vidimo kot poceni, vsakdanje sadje. Toda združenja pridelovalcev in izvoznic iz Kolumbije, Kostarike, Ekvadorja, Gvatemale, Dominikanske republike in Peruja svarijo: za nizko ceno na prodajnih policaj dejansko stoji visok davek - in plačujejo ga oni.

Tokrat so se ostro odzvali zaradi poteze Lidla, ki v Nemčiji kilogram banan prodaja za 0,99 evra, kar po njihovem mnenju ne odraža realnih stroškov pridelave in ogromnih vlaganj, ki jih morajo opraviti, da izpolnijo stroge evropske standarde.

Platforma Latam Task Force ob tem opozarja, da trgovci banane uporabljajo kot t. i. vabo: izdelek z izjemno nizko ceno, ki pritegne kupce v trgovino, kjer nato ustvarijo dobiček z drugimi izdelki. V izjavi so zapisali: "Kljub zavezam o trajnosti trgovci še naprej uporabljajo banano kot produkt za privabljanje kupcev, kar ustvarja napačno predstavo, da je pridelava enostavna in poceni. Resnica je povsem drugačna."

Šefa Ryanaira presenetil račun v restavraciji, ne boste verjeli, kaj so mu zaračunali

Latinskoameriški proizvajalci opozarjajo, da se evropske zahteve glede certificiranja, regulativ in trajnostnih praks nenehno zaostrujejo. A hkrati kupci na policah vidijo banano po ceni, ki "ne pokrije niti osnovnih stroškov pridelave, kaj šele investicij v okoljsko odgovornost".

To po njihovih besedah trgovcem omogoča, da se navzven predstavljajo kot zagovorniki trajnosti, v resnici pa s prenizkimi cenami pošiljajo povsem napačno sporočilo: da se visokokakovostni trajnostni pridelek lahko prideluje skoraj brez napora. Zveze iz šestih držav poudarjajo, da bi moral biti resničen trajnostni pristop trgovcev usklajen z realnostjo pridelovalcev:

  • poštena odkupna cena,
  • priznanje visokih stroškov trajnostne pridelave,
  • in jasno obveščanje potrošnikov, da kakovost zahteva delo, tehnologijo in stroške.

Dokler trgovci tega ne upoštevajo, opozarjajo, se bo vrzel med realnimi stroški pridelave in prodajnimi cenami le še poglabljala. Kakopak na škodo ljudi, ki banane pridelujejo, in regij, ki so od tega sektorja odvisne.

Na slovenskih cestah se odvija prava kriminalka: inšpektorji odšli na teren in prišli do grozljivih ugotovitev