Pri Lidlu bodo morali globoko seči v svojo vrečo z denarjem ...
Pariško prizivno sodišče je nemškemu diskontnemu velikanu Lidlu naložilo plačilo 43 milijonov evrov odškodnine konkurenčni verigi Intermarche zaradi več let trajajočega zavajajočega oglaševanja, ki je po mnenju sodišča resno škodilo pošteni konkurenci.
Zadeva sega v leto 2019, ko je Intermarche – natančneje njegova komercialna struktura ITM – vložil tožbo proti Lidlu zaradi domnevno neresničnih oglasov. Med letoma 2017 in 2023 naj bi Lidl predvajal kar 374 televizijskih oglasov, ki so promovirali domnevno privlačne popuste, a se je izkazalo, da izdelki pogosto niso bili na voljo v zadostni količini ali dovolj dolgo v trgovinah po vsej Franciji.
Po mnenju sodišča so bili potrošniki s tem namenoma zavedeni, kar je za Intermarche pomenilo nepošteno konkurenčno prednost Lidla. Sodišče je izrecno poudarilo, da je Lidl ravnal zavestno, saj se je zavedal nezadostne dostopnosti oglaševanih izdelkov, kar predstavlja oteževalno okoliščino.
Leta 2022 je bil Lidl na prvi stopnji sicer oproščen, a je Intermarche vložil pritožbo, s katero je zdaj uspešno dokazal povzročeno škodo. Pariško prizivno sodišče je v novi sodbi potrdilo, da so bila Lidlova oglaševalska dejanja "tiha, a nevarna" in da so ustvarjala zavajajočo sliko za potrošnike, kar je ključno vplivalo na oceno konkurenčne nepoštenosti.
S to razsodbo je Lidl deležen ene najvišjih kazni za zavajajoče oglaševanje v zgodovini francoske trgovinske industrije, kar bo najverjetneje vplivalo tudi na prihodnje prakse oglaševanja v tem sektorju.
Primer ponazarja, kako ostro lahko pravosodni sistem poseže v prakse trgovcev, kadar gre za manipulacijo potrošnikovih pričakovanj. Zadeva postavlja pomemben precedens, ki bi lahko v prihodnje omejeval agresivne oglaševalske taktike, zlasti pri promocijah, katerih izvedba v praksi ne sledi danim obljubam.