Na spletu opazili ponudbo, ki se je zdela prelepa, da bi lahko bila resnična. In tudi ni bila ...
Ne mine mesec, ko se v javnosti ne bi pojavile novice o novih spletnih zlorabah in pravarah. Zlikovci na medmrežju so spretni kot vrag, njihova domišljija pa dela "sto na uro". O povsem novi prevari zdaj poročajo iz Španije, kjer je tamkajšnja organizacija potrošnikov in uporabnikov (OCU) opozorila na nov val spletnih prevar, pri katerih goljufi zlorabljajo ime priljubljenega trgovca Lidla in v imenu slednjega obljubljajo neverjetne popuste.
Eden izmed primerov se je zgodil, ko je potrošnik na spletu našel kavč za le 66 evrov, prepričan, da nakupuje pri znani trgovski verigi. V resnici pa je pristal na ponarejeni strani, ki je le posnemala uradno podobo Lidla.
Po podatkih OCU in španskega inštituta za kibernetsko varnost INCIBE prevaranti uporabljajo oglaševalske trike v Googlu in na družbenih omrežjih, kjer se prikazujejo kot uradne Lidlove strani. Obiskovalci nato opravijo nakup, a namesto izdelka prejmejo sumljive potrditvene e-maile z nenavadnih naslovov. Na koncu izdelka seveda nikoli ne dobijo, njihov denar pa konča v rokah goljufov.
Primer kaže, da se lažni oglasi ne ustavijo zgolj pri pohištvu, na nič hudega potrošnike prežijo tudi z nizkimi cenami gospodinjskih aparatov, vrthnih pripomočkov in otroških izdelkov. In čeprav pri nas o čem takšnem v povezavi z najbolj priljubljenimi trgovci še ne ponavlja, je španska zgodba dobro opozorilo, da je treba biti pri nakupovanju na spletu vedno še kako previden.
Pri spletnem nakupovanju je ključno preveriti, ali gre res za uradno stran. To pomeni natančen pregled spletnega naslova (URL), izogibanje sumljivim oglasom in preverjanje, ali ima profil na družbenih omrežjih uradno oznako (modro kljukico). Strokovnjaki dodajajo: če je ponudba predobra, da bi bila resnična, je to skoraj zagotovo znak za alarm.
Kaj storiti, če nasedete takšnim vrstam prevarantov? Strokovnjaki svetujejo, da v primeru, ko nekdo postane žrtev takšne prevare:
- takoj obvesti svojo banko,
- blokira plačilno kartico,
- prijavi dogodek policiji in
- vloži zahtevek za povrnitev denarja.