Strokovnjaki opozarjajo, da zaradi kraj nastaja milijardna škoda.
Po Nemčiji se kot požar širi nov val tatvin iz trgovin, ki trgovcem povzroča milijardno škodo. Zaradi vse večjega števila kraj zdaj s posebnimi varnostnimi nalepkami ščitijo celo poceni izdelke, kot sta - recimo - čokoladici Twix in Mars.
Nova študija je razkrila alarmantne podatke: v Nemčiji vsako leto s prodajnih polic izgine med 24 in 24,5 milijona izdelkov. To pomeni kar okoli 100.000 tatvin na dan, piše Bild. Trgovci se na epidemijo kraj odzivajo drastično: v Lidlu v Berlinu so kupci opazili celo čokoladne ploščice po ceni 3,29 evra z varnostno nalepko.
Gre za t. i. RF-nalepke (radiofrekvenčne oznake), ki ob prehodu skozi blagajno deaktivirajo magnetni alarm. Če se to ne zgodi, alarm seveda zatuli. Lidl je sicer že prej varoval dražje izdelke, zdaj pa je ta sistem prvič uporabil tudi na vsakodnevnih in poceni malenkostih, kot so čokoladice.
Po podatkih združenja nemških trgovcev se letna škoda zaradi tatvin giblje v višini več milijard evrov. Pri tem največ tatvin ostane neodkritih, saj varnostniki in kamere zabeležijo le majhen delež primerov. Najpogosteje izginjajo kozmetika, kava, alkohol in sladkarije.
Lidl je na vprašanje novinarjev, zakaj so omenjene nalepke po novem tudi na poceni izdelkih, odgovoril le splošno: "Pri preprečevanju tatvin uporabljamo standardne ukrepe, med njimi tudi zaščito posameznih izdelkov. To je običajna praksa v maloprodaji po vsej Nemčiji."
Eden od razlogov za povečanje varovanja so naraščajoče cene hrane, predvsem čokolade, ki je v zadnjem letu močno podražila zaradi rasti cen kakava in sladkorja. Paket petih čokoladic Mars ali Twix, ki je lani stal okrog 2 evra, danes stane več kot 3 evre. RF-nalepke same stanejo le nekaj centov, zato trgovci menijo, da se dodatni stroški izplačajo, pa čeprav s tem preprečijo le majhen del izgub.