N.Z. | 11. 4. 2022, 14:15

Medtem v Rusiji: Bo McDonald’s postal ’Striček Vanja’, prihajata pa IDEA in NeZpresso?

profimedia

Ko se je pred 32 leti sredi Moskve odprl prvi McDonald’s v Sovjetski Zvezi, se je pred vhodom še dneve vila dolga vrsta čez ulico. Danes pa je zaradi aktualnih sankcij skozi izložbo v zamračeno notranjost taiste restavracije mogoče videti le mrtvilo.

Tako kot mnoštvo drugih tujih podjetij se je z ruskega trga morala umaknili tudi najbolj znana ameriška restavracijska veriga. Za seboj je pustila 850 restavracij, zaradi česar je brez dela ostalo 62.000 zaposlenih.

Predsednik ruske Dume Vjačeslav Volodin je situacijo komentiral: »Pravijo, da se zapirajo. Dobro, pa naj se zaprejo. Že jutri tam ne bo več McDonlad’s, ampak ’Pri stričku Vanji’. Delovna mesta bodo ohranjena, cene pa bodo precej nižje.«

Ko M postane B (ali W)

Kmalu zatem so se na družbenih omrežjih pojavile prve slike, na katerih je bil rumeni M enostavno obrnjen na glavo in postal W.

Kar nekaj pa je bilo povsem resnih poskusov, da bi ’uradno’ patentirali takšno blagovno znamko, ve povedati direktor Rospatenta Juri Subov. »Lahko samo rečem, da so vlagalci patentov hitro uvideli svojo napako in že kakšna dva tedna, preden so se o tem razpisali mediji, umaknili svoje zahtevke. S tem je zgodba tudi zaključena.«

Na spletu medtem ostaja projekt ’Pri stričku Vanji’, kar pa v javnosti sproža le salve smeha. Ime namreč preveč spominja na devetdeseta leta prejšnjega stoletja, ko so trg preplavljale ilegalne kopije, dogajanje povzemajo pri Večernjem listu.

»Takrat smo sprejemali zahteve po patentiranju blagovnih znamk, kot so Coca-Cola in McDonald’s, bile pa so tudi vloge, ki so vidno imitirale originale. Pojavil se je NeZpresso namesto Nespresso in IDEA namesto IKEA. Večina teh zahtevkov je bila relativno hitro umaknjena.«

Maridski sporazum (in ruski zakoni)

Glede na pisanje gospodarskega portala RBK naj bi do konca marca bilo vloženih več kot petdeset zahtev, pri katerih gre očitno za krajo identitete znane blagovne znamke.

»Rusija zaenkrat ni opustila spoštovanja Madridskega sporazuma, ki regulira mednarodno registracijo blagovnih znamk,« je povedal pravnik Aleksej Matjučov za neko nemško televizijsko postajo in dodal: »Večina ruskih podružnic mednarodnih podjetij posluje s potrjenimi licencami. Pa tudi ruski zakon sam po sebi ne dovoljuje istih ali zelo podobnih nazivov.«

Ker umiritve razmer v mednarodnem prostoru še ni videti, se že zastavljajo vprašanja, kaj se bo zgodilo z nepremičninami podjetij, ki so prekinila svoje poslovanje v Rusiji. Ekonomski strokovnjak Pavel Vešajev je za portal RBK povedal: »Ruska politika na tem področju ta hip ni povsem jasna. Čas bo pokazal, ali bo prišlo do prenosa lastništva na rusko upravo ali pa bo dosežen dogovor tako, da bo kot skrivni lastnik ostala tuja firma.«