R. K. | 10. 3. 2023, 10:23

Nasa opozarja: Zemljo lahko na valentinovo doleti apokalipsa (preverite, katerega leta)

Profimedia

Po podatkih ameriške vesoljske agencije potencialno nevarnost za Zemljo predstavlja asteroid v velikosti olimpijskega bazena.

Nasa že leta opazuje številne asteroide blizu Zemlje in preučuje njihove tirnice. Velika večina jih nevarnosti za planet ne predstavlja, so pa odkrili tudi enega, ki je na lestvici, s katero merijo nevarnost za trčenje z Zemljo, zasedel najvišje mesto. Iz Nasinega urada za koordinacijo planetarne obrambe so sporočili, da bi omenjeni asteroid lahko ogrozil valentinovo leta 2046. Obstaja namreč majhna možnost, da bo na ta dan Zemljo zadel asteroid v velikosti olimpijskega bazena.

Nasine projekcije pravijo, da je možnost trčenja 1 proti 560, svoje projekcije pa so izdelali tudi pri Evropski vesoljski agenciji (ESA), kjer so izračunali, da je ta možnost nekoliko manjša, in sicer 1 proti 625.

Mora biti javnost zaskrbljena?

Asteroid, ki so ga poimenovali 2023 DW je edini vesoljski objekt na Nasinem seznamu objektov, ki bi lahko ogrožali Zemljo. Na Torinski lestvici, s katero ocenjujejo stopnje nevarnosti za trk z asteroidom, je ocenjen s številko 1 od 10. Vsi ostali objekti so ocenjeni z 0. Če bi se kakšen objekt na tej lestvici uvrstil na 8., 9., ali 10. mesto, bi to pomenilo, da je trk neizbežen. Ocena 1 pa pomeni le, da je verjetnost trčenja z Zemljo zelo majhna. Zaskrbljenost javnosti zato po oceni Nase ni potrebna, piše CNN.

Pri Nasi nameravajo opraviti dodatne analize, ki bi lahko verjetnost za trk asteroida z Zemljo dramatično spremenile. Glede na zapis, ki so ga objavili na Twitter profilu Nasa Asteroid Watch, vesoljske objekte, ki jih šele odkrijejo, pogosto najprej več tednov opazujejo in analizirajo, s tem pa se zmanjšajo negotovosti. Na ta način lahko njihove orbite ustrezno napovejo za leta v prihodnost.

Profimedia

Asteroid bo večkrat letel blizu Zemlje

Asteroid 2023 DW so prvič opazili 2. februarja letos. Po podatkih Nase ima približno 50 metrov premera, med kroženjem okoli sonca pa so zanj predvideli 10 približkov Zemlji. Najmanj oddaljen naj bi se zgodil na valentinovo -  14. februarja 2046, preostalih devet pa med letoma 2047 in 2054. Glede na Nasino stran Eyes on Asteroids, se bo asteroid Zemlji približal na 1,8 milijona kilometrov. Asteroid potuje s hitrostjo 25 kilometrov na sekundo, od Zemlje pa je oddaljen več kot 18 milijonov kilometrov. Vsakih 271 dni naredi polni krog okoli Sonca.

Proti potencialno nevarnim objektom, ki bi lahko na nas prežali iz vesolja, ima Nasa tudi orožje, kar so dokazali z uspešno misijo DART, v kateri je njihovo vesoljko plovilo namerno zadelo asteroid, da bi spremenilo njegovo pot, so spomnili pri CNN.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol