V tej znani državi se dogaja tiha revolucije. Trgovine, v katerih smo doslej v prvi vrsti kupovali špecerijo, se pripravljajo na vstop na področje, ki je bilo desetletja strogo zaprto.
Nemški farmacevtski trg, dolgo skoraj hermetično zaprt in strogo reguliran, doživlja nepričakovan preobrat. Priljubljeni trgovci dm, Rossmann in celo Lidl so napovedali vstop v posel z zdravili brez recepta, s čimer neposredno izzivajo tradicionalni monopol lekarn. Po ocenah strokovnjakov gre za 14 milijard evrov vreden trg, ki bi lahko že v naslednjih letih doživel korenito spremembo.
Drogerijska veriga dm bo že letos v Nemčiji odprla svojo spletno lekarno s sedežem na Češkem, od koder bodo kupci po vsej Nemčiji lahko naročali zdravila brez recepta in izdelke iz t. i. lekarniške kozmetike. Po pisanju Bilda naj bi kupci v prihodnje v nakupovalne košare poleg zobne paste in šampona povsem običajno dodajali tudi izdelki, kot so proti bolečinam, prehladu ali alergijam.
Rossmann in Lidl ob tem ne želita zaostajati. Po poročanju Der Westen Rossmann že pripravlja lastno distribucijsko središče na Nizozemskem, medtem ko Lidl išče partnerje za podobno storitev znotraj skupine Schwarz.
Gre za največji napad na farmacevtski trg v zadnjih desetletjih. Po ocenah strokovnjakov bi lahko dm že v prvem letu poslovanja postal eden izmed desetih največjih ponudnikov spletne prodaje zdravil v državi. Vodstvo podjetja pojasnjuje, da gre za odziv na pomanjkanje zdravstvenih delavcev in vse večje zanimanje potrošnikov za dostopnejše in cenejše zdravstvene storitve.
V izbranih poslovalnicah je dm že začel ponujati preizkuse vida, krvne teste in analize kože, kar je razjezilo del zdravniških združenj, ki opozarjajo na "razvodenele zdravstvene standarde". A potrošniki očitno razmišljajo drugače. Uaupanje v drogerijske blagovne znamke je visoko, hkrati pa kupci pričakujejo nižanje cen in hitrejšo dostavo.
Nemški analitiki napovedujejo, da bo ta sprememba dolgoročno spremenila način, kako ljudje dostopajo do zdravil in osnovnih zdravstvenih storitev. Klasične lekarne bodo morale svojo vlogo ponovno opredeliti, poudarek bo na osebnem svetovanju in oskrbi kroničnih bolnikov, medtem ko bo digitalno zdravstvo prevzelo vse večjo vlogo v vsakdanjem življenju Evropejcev. Z drugimi besedami: ko bodo v Nemčiji kupci v soboto v Lidl odšli po hrano za vikend, bodo lahko za vsak primer v nakupovalni voziček vrgli še aspirine, claritine, persene in podobno.