8. 3. 2024, 09:07 | Vir: STA

Bodo obiskovalce olimpijskih iger v Parizu prevažali leteči taksiji? Premagati morajo le še birokratske zaplete

Profimedia

Proizvajalca letečih vozil najbolj skrbi, ali jim bo uspelo pravočasno pridobiti vsa dovoljenja.

Nemško podjetje Volocopter je za letošnje olimpijske igre v Parizu pripravilo projekt letečih taksijev. Gre za električne helikopterje z dvema sedežema, ki bi lahko prevažali ljudi po različnih tekmovalnih prizoriščih. A projektu zaradi birokratskih zapletov ne kaže dobro.

Profimedia

Glavni razlog za to se skriva v dejstvu, da proizvajalcu ne bo uspelo pravočasno dobiti ustreznih dovoljenj. Pri podjetju sicer še vedno vztrajajo, da bodo omenjeni projekt izvedli, tudi če v obdobju po igrah.

Premagati morajo več birokratskih ovir

Za takšna prevozna sredstva je po zagotovilih nemškega zveznega ministrstva za promet potrebno imeti poseben certifikat, ki je odvisen tudi od odobritve Evropske agencije za varnost v letalstvu (Easa). Slednja se s takšnim primerom v praksi še ni srečala.

Profimedia

Pri Volocopterju si želijo, da bi ustrezna dovoljenja dobili do začetka olimpijskih iger 26. julija, saj bi tedaj že lahko izvajali komercialne lete, hkrati pa zagotavljajo, da projekta tudi v primeru neuspeha ne bodo opustili.

Easa pa očitno ni edina, ki ima pomisleke glede letečih taksijev. Nenaklonjene so mu tudi francoske državne oblasti, ki niso bile zadovoljne s študijo o njihovem vplivu na ekosistem okoli Sene, in pariški mestni svet, ki je načrte za izgradnjo posebnega letališča zanje pri železniški postaji Austerlitz označil za okoljski odklon.

Profimedia

Projekt ne bo poceni

Omenjene očitke je resno vzel tudi direktor podjetja Volocopter Dirk Hocke, ki pravi, da si mora poleg dovoljenj prizadevati tudi za naklonjenost splošne javnosti. Kot je poudaril, znaša glasnost modela Volocity na višini med 75 in 100 metri med 55 in 60 decibeli, kar nikakor ni primerljivo z glasnostjo klasičnega helikopterja.

Poleg okoljskih pa se pri Volocopterju soočajo tudi s finančnimi izzivi, saj za dvoletno obdobje demonstracijskih letov okoli Pariza potrebujejo od 25 do 30 milijonov evrov in še dodatnih 200 do 300 milijonov evrov za nadaljnji razvoj letečih taksijev.

Profimedia

Ob tem se v podjetju tudi zavedajo, da promet zgolj z enim potnikom (drugi sedež je namenjen pilotu) ne bo dovolj donosen, zato si prizadevajo, da bi do konca leta 2026 oz. do začetka 2027 razvili model s štirimi sedeži.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord