Gre za projekt, ki je ocenjen na skoraj milijardo evrov! Pri snovanju pa so pogledovali tudi v našo državo.
Romunija se loteva enega najzahtevnejših infrastrukturnih projektov doslej – izgradnje 32,4 kilometra dolgega odseka avtoceste A8 (Autostrada Unirii), pri čemer bo kar polovica trase sestavljena iz tunelov in mostov. Takšen tip avtocest, ki prečkajo gorata območja, je sicer značilen za Slovenijo in Hrvaško, zdaj pa bo podoben projekt nastal tudi v osrčju Romunije.
Ambiciozen projekt na zahtevnem terenu
Romunski minister za promet Sorin Grindeanu je sporočil, da so dela na odseku Sarateni–Joseni zaupali konzorciju romunskih in bosanskih gradbenikov, pogodba pa je vredna kar 4,94 milijarde romunskih lejev (približno 990 milijonov evrov brez DDV). Gradnja bo trajala 54 mesecev – 14 mesecev za projektiranje in 40 mesecev za izvedbo del.
Na tem zahtevnem avtocestnem odseku bodo zgradili:
- 39 mostov in viaduktov
- 3 enosmerne predore
- 4 t. i. polate (konzolne galerije, ki ščitijo cesto pred plazovi)
- 2 ekodukta (prehoda za živali)
- 2 počivališči, opremljeni z 12 polnilnimi postajami za električna vozila
Najdaljši viadukt bo visok kar 45 metrov, najdaljši most pa bo dolg 1736 metrov in bo prečkal državno cesto DN 13A ter železniško progo. Zaradi kompleksnosti gradnje je projekt izjemno pomemben za romunsko infrastrukturo. Romunija s tem sledi vzoru Slovenije in Hrvaške, ki sta zaradi svoje geografske lege že zgradili številne visokotehnološke avtocestne povezave s tuneli in viadukti, prilagojenimi zahtevnim terenom.
"Takšne avtoceste, ki potekajo skozi gorska območja, so pogoste v Sloveniji in na Hrvaškem, zdaj pa bo podobna tudi pri nas," so zapisali pri romunskem prometnem ministrstvu. Če ne bo pritožb na javni razpis, bodo pogodbo s konzorcijem podpisali v naslednjih desetih dneh. Projekt bo financiran iz programa Transport 2021–2027, ki ga podpira Evropska unija.