Prihodnost avtomobilske industrije postaja vse bolj negotova, več kot očitno pa se s težavami spopadata tudi industrijski ikoni.
Volkswagen in Mercedes-Benz, dve največji imeni nemške avtomobilske industrije, sta leto 2025 začeli z izrazitim padcem dobička. Oba avtomobilska velikana poročata o negativnih učinkih, ki jih povzročajo upad prodaje na ključnih trgih, zlasti na Kitajskem, pa tudi notranji izzivi, kot so stroški prestrukturiranja in posledice starih afer.
Največji evropski avtomobilski proizvajalec Volkswagen je v prvem četrtletju letošnjega leta zabeležil dobiček v višini 2,19 milijarde evrov, kar je 41 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Kljub temu se je skupni promet koncerna zvišal za 3 odstotke, na 77,6 milijarde evrov.
Glavni razlogi za padec dobička so posebni enkratni stroški v višini 1,1 milijarde evrov, med katerimi izstopajo:
- CO₂-odškodnine v Evropi,
- prestrukturiranje hčerinske programske družbe Cariad,
- in nadaljnje rezervacije v povezavi z afero Dieselgate.
Poleg tega se je VW še naprej soočal z nižjo dobičkonosnostjo na kitajskem trgu, izgube pa so se povečale tudi v njihovem poslovanju z baterijami.
Kljub vsemu je finančni direktor koncerna Arno Antlitz ostal optimističen. "Naša vozila so pri kupcih še vedno zelo priljubljena. V zahodni Evropi je obseg naročil občutno narasel, knjige naročil se hitro polnijo," je zapisal. Poudaril je tudi, da se je prodaja električnih vozil v Evropi občutno izboljšala, hkrati pa opozoril, da bo podjetje moralo zagotoviti konkurenčno stroškovno strukturo, če želi ostati uspešno v nestabilnem globalnem okolju.
Tudi Mercedes-Benz je razkril slab začetek leta. Čisti dobiček je padel za skoraj 43 odstotkov, na 1,73 milijarde evrov, prihodki pa so upadli za 7 odstotkov, na 33,2 milijarde evrov. Rezultat iz rednega poslovanja pred obrestmi in davki (EBIT) se je znižal za skoraj 41 odstotkov, na 2,29 milijarde evrov.
Največje breme za podjetje predstavlja ravno šibko povpraševanje na kitajskem trgu, kar močno vpliva na njihovo najbolj pomembno prodajno področje – segment osebnih vozil. Tam se je prilagojena operativna marža znižala za 1,7 odstotne točke, na 7,3 odstotka, kar je sicer še vedno bolje od nekaterih pesimističnih napovedi analitikov.
Nemška avtomobilska industrija se torej v letu 2025 sooča z resnimi izzivi – od geopolitične negotovosti, nižanja povpraševanja na azijskih trgih, do notranjih stroškovnih pritiskov. Obe podjetji bosta morali v prihodnjih mesecih dokazati, da znata ne le izdelati kakovostna vozila, temveč tudi odzivati se na hitro spreminjajoče se gospodarske razmere.