Bili so pionirji na svojem področji, a naredili kar nekaj ključnih napak, kar jih zdaj močno tepe po glavah.
Ameriški proizvajalec rastlinskih mesnih nadomestkov Beyond Meat se sooča z resnimi finančnimi težavami in se pripravlja na morebiten stečaj po poglavju 11. Podjetje, ki je veljalo za pionirja na področju rastlinskega mesa z videzom in teksturo pravega mesa, se spopada z upadanjem prodaje in hitro kopnečo denarno zalogo.
Čeprav je Beyond Meat ustvaril celotno tržno kategorijo, mu pomanjkanje zaščitenih patentov in intelektualne lastnine ni omogočilo vzpostavitve trajne konkurenčne prednosti. Na trg so hitro vstopili številni konkurenti, zaradi česar je izdelek postal preprosto zamenljiv, rast pa omejena na ozko skupino zvestih potrošnikov.
V drugem četrtletju se je prodaja v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšala za skoraj 20 %. Da bi zajezili izgube, so v podjetju odpustili 44 zaposlenih v Severni Ameriki (približno 6 % svetovne delovne sile) in zaposlili strokovnjaka za korporativno prestrukturiranje Johna Bokena kot začasnega direktorja za transformacijo. Njegova naloga bo zmanjševanje stroškov poslovanja, izboljšanje bruto marže in splošne operativne učinkovitosti.
Generalni direktor Ethan Brown je ob predstavitvi rezultatov priznal, da je podjetje razočarano nad doseženimi številkami, in napovedal "takojšnje in obsežne ukrepe", s katerimi želijo do druge polovice leta 2026 doseči pozitivno EBITDA in dolgoročno preoblikovati globalne trge beljakovin v smeri trajnosti. Med načrtovanimi koraki so širitev distribucije v ZDA še letos, dodatne investicije v proizvodne linije za znižanje stroškov ter nadaljnje globalno krčenje izdatkov.
Podjetje pa bremeni tudi visoka zadolženost in omejena denarna rezerva. Konec junija 2025 so imeli v blagajni 107 milijonov evrov gotovine in denarnih ustreznikov, medtem ko skupni dolg znaša približno 1,09 milijarde evrov. Čeprav kratkoročno nimajo zapadlih obveznosti, bo podjetje moralo v prihodnjih letih nasloviti vprašanje konvertibilnih obveznic, ki zapadejo leta 2027.
Tržni podatki kažejo, da se je prodaja rastlinskega mesa v ZDA z okoli 860 milijonov evrov leta 2019 povzpela na približno 3,1 milijarde evrov leta 2024, do leta 2030 pa naj bi dosegla 5,5 milijarde evrov. Toda konkurenca je vse ostrejša, rast trga pa počasnejša, kot so sprva pričakovali. Če želi Beyond Meat preživeti, bo moral svojo blagovno znamko razširiti daleč onkraj osnovne ponudbe izdelkov, kar bo glede na trenutno pozicijo izjemno zahtevna naloga.