Številna podjetja v tem sektorju se soočajo s hudimi težavami, ki so bile za nekatera že usodne.
V ZDA se nadaljuje tako imenovana "velika recesija v tovornem prometu", ki je že prisilila številna transportna podjetja v zaprtje ali prestrukturiranje. Najnovejša žrtev je ugledno podjetje za cestni tovorni prevoz iz Illinoisa, ki je zaprosilo za zaščito pred upniki po poglavju 11. ameriškega zakona o stečaju. Podjetje se poskuša rešiti znotraj pravnega okvira, ki omogoča reorganizacijo dolgov in nadaljnje poslovanje.
Transportna industrija se že več kot leto dni sooča z izrazitim padcem povpraševanja po prevozih, nizkimi cenami tovora ter hkratnim porastom stroškov dela, goriva in zavarovanj. Te razmere so močno načele prihodke in dobičkonosnost številnih prevoznikov. Še posebej je bil nepričakovan aprilski padec obsega prevozov - v času, ko običajno zaradi poletnih zalog in sezonskih dobav pridelkov povpraševanje začne rasti. A letošnje leto je drugačno, opozarja analiza stanja panoge iz 23. aprila, ki sta jo pripravili podjetji Ryder in FreightWaves. V njej izpostavljata, da utegne trg cestnih prevozov v prihodnjih mesecih še dodatno oslabiti.
Poročilo ugotavlja, da je tudi intermodalni sektor, ki vključuje kombinacijo različnih načinov prevoza (na primer železnica in tovornjaki), v strmem padcu in da bo najverjetneje do konca aprila pod ravnijo iz leta 2024. Skrb vzbujajoč je tudi padec uvoznih naročil, kar bo najprej prizadelo pristaniške in železniške prevoze, nato pa se prelilo še v cestni promet.
V zadnjih tednih so vrata zaprla še tri večja ameriška transportna podjetja. Podjetje LTI Trucking iz Madisona v Illinoisu, ki je imelo približno 250 voznikov in 575 prikolic, je 2. aprila brez pojasnil končalo s poslovanjem. Služilo je nekaterim največjim ameriškim blagovnim znamkam, med drugim AB InBevu, KraftHeinzu, Hershey'su, Nestleju in Krogerju.
Tudi Davis Express Inc. s Floride, ki je imelo 160 tovornjakov in 140 voznikov, je svoje poslovanje zaključilo konec aprila, potem ko je izpolnilo zadnje dobave in vrnilo vozila v matično bazo. Podjetje ni zaprosilo za stečajni postopek in je napovedalo, da bodo vsi zaposleni plačani do 15. junija.
Na isti dan, 7. aprila, so stečajno zaščito po poglavju 11 poleg podjetja iz Illinoisa poiskala še tri prevozna podjetja: Best Logistics Inc. iz Memphisa, C&C Freight Network, ki se sooča s težkimi finančnimi izzivi, ter Best Choice Trucking LLC iz Massachusettsa, ki se je znašlo v dolgovih zaradi večjih finančnih obveznosti, povezanih z vozili.
Kriza v ameriškem tovornem prometu je očitno globlja, kot so mnogi pričakovali. Padci v obsegu prevozov, finančne težave in bankroti zdaj pomenijo resno opozorilo, da je prihodnost te panoge odvisna od hitro prilagodljivih poslovnih modelov in morda tudi širših sistemskih ukrepov.