Posel je vreden več kot 800 milijonov evrov!
Ena najbolj prepoznavnih ameriških verig veleblagovnic JC Penney, ki se že vrsto let sooča s finančnimi izzivi, je sporočila, da bo prodala kar 119 svojih trgovin podjetju Onyx Partners, hčerinski družbi zasebnega kapitalskega in nepremičninskega sklada. Dogovor v vrednosti 827 milijonov evrov naj bi bil dokončan do 8. septembra letos.
Trgovine, ki bodo zamenjale lastnika, so razpršene po 35 ameriških zveznih državah, največ jih je v Kaliforniji in Teksasu. Številne od teh se nahajajo v metropolitanskih območjih blizu večjih mest, kot so New York, Los Angeles, Houston, Miami in Austin.
A kljub prodaji stranke ne bodo ostale pred zaprtimi vrati. JC Penney bo vse nepremičnine najel nazaj in trgovine bodo ostale odprte ter povsem operativne. Podjetje bo še naprej odgovorno za plačilo najemnin in kritje vseh obratovalnih stroškov, vključno s stroški vzdrževanja, zavarovanja in komunalnih storitev. Gre za tako imenovani neto najem, ki podjetju omogoča, da sprosti kapital, ne da bi prekinilo svojo poslovno prisotnost.
Prodaja prihaja v času, ko se trgovska panoga pospešeno prilagaja novim potrošniškim navadam, razmahu spletne prodaje in dolgoročnim posledicam pandemije covida-19. JC Penney, ki je maja 2020 razglasil stečaj po 11. poglavju, je od takrat zmanjšal število svojih poslovalnic z okoli 850 na približno 650. Kljub nedavni združitvi s podjetjem Sparc Group vodstvo pojasnjuje, da aktualna prodaja trgovin ni povezana s tem poslovnim korakom.
JC Penney je bil ustanovljen davnega leta 1902 v ameriški zvezni državi Wyoming. Podjetje je skozi desetletja postalo simbol ameriške potrošniške kulture in se razširilo po vsej državi ter poskusilo tudi z mednarodno širitvijo, ki pa je bila pozneje opuščena. Zgodovinsko je bilo znano po široki ponudbi – od tekstila in pohištva do farmacevtskih izdelkov – ter po katalogih, ki so dolga leta prihajali v domove ameriških družin.
Čeprav je podjetje v zadnjih desetletjih izgubilo veliko nekdanjega sijaja, poskuša zdaj s strateškimi potezami, kot je prodaja nepremičnin in prestrukturiranje, najti novo stabilnost. Kupci JC Penneyja bodo torej tudi po tej prodaji še vedno lahko obiskovali svoje lokalne trgovine, vprašanje pa ostaja, ali bo to dolgoročno dovolj za preobrat nekoč legendarne blagovne znamke.