Gre za znižanje cen izdelkom, katerim bo kmalu pretekel rok uporabe.
Na Hrvaškem so pred nekaj meseci državljani - s pomočjo organizacij, ki se borijo za pravice potrošnikov - bojkotirali trgovine. Jasno je, da se tudi pri sosedih močno dviguje ozaveščenost o pravicah potrošnikov, še posebej, odkar so začeli trgovci stalno dvigovati cene. Tamkajšnji potrošniki so tako zelo pozorni na ponudbo v trgovinah - objavljajo fotografije izdelkov in cen, ki se jim zdijo zelo sporne, družbena omrežja pa so prepravljena z razpravami o početju trgovskih verig.
Tako se je na priljubljenem forumu Reddit znašla tema, ki se nanaša na znižanja cen izdelkov tik pred iztekom roka uporabe. Na Redditu se je tako pojavila fotografija mleka, ki mu je ostal le še en dan do izteka roka uporabe. Avtor objave, razočaran nad popustom, ki je znašal zgolj 30 %, je ostale uporabnike spraševal, zakaj takšni izdelki niso na prodaj po simbolični ceni, saj bodo kmalu neuporabni in jih sploh ne bo več mogoče prodati.
Odzivi so bili različni, razvila se je celo manjša razprava o tem, kako se mlečni izdelki po izteku roka uporabe sploh obravnavajo. Eden izmed bralcev je menil, da se jogurt v resnici sploh ne zavrže: "Prepričan sem, da se jogurt ne zavrže, ampak reciklira v sadne jogurte, smutije, beljakovinske praške ali pa, v skrajnem primeru, v krmo za živali," je zapisal.
"Nič se ne vrača"
A nekdo ga je kmalu popravil. "Nimaš prav. Po diplomi sem kratek čas delala v mlečni industriji. Že dolgo tam ne delam in z mlekarsko industrijo nimam več nobene profesionalne povezave, zato nimam razloga, da bi lagala. Iz trgovin se nič ne vrača v mlekarno. Jogurt in drugi fermentirani izdelki se delajo iz svežega mleka. Naše mlekarne morajo izpolnjevati zelo stroge predpise in nikakor se s tem ne bi igrale,« je pojasnila uporabnica, ki je očitno strokovno podkovana.
Komentatorji so se dotaknili tudi drugih držav. "Slovenija, Avstrija in Nemčija imajo v povprečju 50 % popust na takšne izdelke, pri nas pa 20 - 30 %,« je zapisal eden od sodelujočih v razpravi. Pojavili so se tudi komentarji, da ti popusti niso povezani s pravilom, da se blago ne sme prodajati pod nabavno ceno. "Ker je to v bistvu odpis in ustvarjanje izgube. Popust 20–30 % je kupcem še vedno privlačen, hkrati pa trgovcu omogoča, da ima še dva dni časa, da izdelek proda."
Veliko ljudi je bilo zelo kritičnih in ogorčenih. "Raje vržejo stran, kot da bi spustili ceno. Pa tudi veliko ljudi sploh ne gleda datumov, tako da, če jim uspe prodati, jim pač uspe," je prepričan eden od komentatorjev, neka gospa pa je bila še bolj odločna: "Ugotovili so, da bodo reveži pojedli čisto vse." In verjetno slednje - žal - še najbolj drži.