Ne, ne gre za šalo! Na policah je opaziti nekaj, nad čimer se nekateri močno zgražajo.
Komaj smo se vrnili s poletnega dopusta in zakorakali v novo šolsko leto, pa nas v nekaterih trgovinah že pričaka bleščeča podoba božiča. V priljubljeni trgovini Tedi so zaposleni že začeli preurejati police in zlagati božične okraske, bunkice, figurice in druge praznične dodatke. Obiskovalci trgovine lahko že zdaj izbirajo med pestro ponudbo, ki je običajno povezana z decembrom – čeprav so temperature še poletne.
Manj stresa
Reakcije kupcev so – kot vsako leto – deljene. Eni z navdušenjem pozdravljajo zgodnji prihod prazničnih dekoracij, saj jim to omogoča bolj sproščeno načrtovanje in nakupovanje. Številni radi začnejo že novembra božično okraševati. Kupovanje ''na zalogo'' pomeni manj stresa, več ustvarjalnosti in boljšo organizacijo.
Drugi pa zmajujejo z glavo in opozarjajo, da smo komaj končali dopuste, pred nami pa sta še noč čarovnic in 1. november – praznika, ki imata pomembno vlogo. Prvi bolj komercialno, drugi pa kulturno. Na družbenih omrežjih vsako leto opazimo različne komentarje v stilu, da trgovci pretiravajo in da je to prekmalu, saj do decembra nekaterih stvari že zmanjka.
Trgovci sledijo trendom – ali pa jih ustvarjajo
Trgovine imajo seveda svoje razloge za zgodnje praznično vzdušje. Trgovski koledar je prilagojen maksimalni izrabi sezonskih nakupov, pri čemer velja: čim prej začneš, tem več prodaš. V tujini, predvsem v ZDA, Angliji in Nemčiji, je zgodnji začetek božične sezone povsem običajen. V Sloveniji pa očitno vse bolj sledijo tem trendom.
Zgodnji začetek nakupovanja ima še en namen: izogniti se nakupovalni paniki tik pred prazniki. Ljudje lahko kupujejo postopoma, kar pomeni manjše breme za denarnico in več časa za premišljene nakupe. Poleg tega se nekateri kupci želijo izogniti gneči decembra, zato jim zgodnja ponudba dejansko ustreza.
Praznični duh že septembra
Zdi se, da se božična sezona vsako leto pomakne bolj proti jeseni. Nič več ni nenavadno, da se oktobra po mestih že prižigajo prve lučke, da se oglasne kampanje vrtijo že mesec dni prej in da se domovi začnejo bleščati še pred martinovim. Nekaterim je to preprosto prehitro – drugim pa gre za najlepši čas v letu, za katerega si želijo, da bi trajal čim dlje.
Vsak naj se za svoj praznični začetek odloči sam. In če vas že septembra razveseli pogled na lesketajoče se snežinke, bleščeče krogle in jelenčke, potem naj vas nič ne ovira, da si doma ustvarite praznično vzdušje takrat, ko se vam zazdi.