To je razlog, zakaj je točno ta izdelek vedno postavljen pred vhodom v trgovino - gre za dobro načrtovano strategijo trgovcev

19. 5. 2025, 18:00 | Uredništvo
To je razlog, zakaj je točno ta izdelek vedno postavljen pred vhodom v trgovino - gre za dobro načrtovano strategijo trgovcev (foto: Profimedia)
Profimedia

Zagotovo ste to že kdaj opazili in se vprašali, zakaj je tako. No, razlog je (vsekakor) na strani trgovcev.

Jasno je, da razporeditev izdelkov v trgovinah nikakor ni naključje. Pri vsem skupaj je v ozadju dobro in skrbno premišljena strategija. Gre za izgled prodajnega prostora, razsvetljavo trgovine, do razporeditve izdelkov. Za tem pa stoji dejstvo, da hočejo s takimi psihološkimi prijemi vzpodbuditi kupce k nakupu - tudi tistih izdelkov, ki jih pravzaprav nujno ne potrebujejo.

Zato so trgovine večinoma organizirane po istem princupu, poroča Fenix Magazin - tako se tudi kupci lažje znajdejo in dobro vedo, kje bodo našli določene izdelke. S preprostimi psihološkimi triki trgovci namreč skupajo vplivati na nakupne odločitve. Tako so na primer dražji izdelki postavljeni v višini oči, medtem ko so cenejši običajno na spodnjih policah ali pa postavljeni tako, da niso očitni na prvi pogled.

A ni samo razporeditev v notranjosti tista, ki vzpodbuja k nakupu. Tako spomladi in poleti opazimo, da so pred številnimi trgovinami postavljena stojala z zemljo, rožami in z ogljem za žar, v hladnejši sezoni pa sol za posipanje tal in polena za kamin. No, roko na srce, te vreče ne delujejo posebej privlačno, a je vseeno njihova postavitev premišljena. Težko jih je namreč postaviti na police - vreče so težke in velike, prostor na policah pa je omejen, ravno tako so omejene razstavne površine.

Prizor z avtoceste presenetil: "Ne, oči vas ne varajo. To se je res zgodilo"

Dejstvo je, da bi velike vreče z zemljo (ali vreče s poleni) zasedle veliko prostora in tako zakrile druge izdelke. Pri tem pa obstaja še prednost za kupce: velike vreče se nahajajo zunaj, v bližini nakupovalnih vozičkov, zato jih lahko kupci hitro in enostavno naložijo. Dobro pa je vedeti, da trgovci ne uporabljajo samo tega trika - poslužujejo se tudi drugih, da bi kupce vzpodbudili k nakupovanju - in tukaj je nekaj najpogosteje uporabljenih trikov:

Izdelkov ne kupujte pri blagajni

Impulzivni nakupi so verjetnejši med čakanjem v vrsti, majhni mamljivi izdelki ob blagajni pa lahko spodbudijo nakupe v zadnjem hipu. Namesto tega izkoristite priložnost za pregled svojega nakupovalnega seznama.

Izogibajte se izdelkom v višini oči

Izdelki, ki so na policah postavljeni v višini oči, so bolj opazni in bolj verjetno je, da boste posegli za njimi. Zato so tam pogosto dražji izdelki. Poglejte tudi na zgornje in spodnje police - morda boste našli podobne ali boljše izdelke po nižji ceni.

Pozor pri akcijah "kupiš en izdelek, drugi je brezplačen"

Take ponudbe spodbujajo nakup večje količine in ustvarijo vtis boljše vrednosti, tudi če dodatnega izdelka sploh ne potrebujete.

Bodite pozorni na te cene 

Kupci pogosto dojemajo cene tik pod okroglimi številkami kot občutno nižje (na primer 1,99 evra), čeprav je razlika majhna. Zaokrožite ceno navzgor, da boste dobili boljši občutek za dejanski strošek.

Nakupujte v zadnjem delu trgovine

Trgovci si želijo, da v trgovinah preživite čim več časa, saj se s tem poveča verjetnost dodatnih nakupov. Richard Curry, strokovnjak za maloprodajo v svetovalnem podjetju Rapleys, pravi: "Supermarketi pogosto postavijo osnovne izdelke, po katere pridete, v zadnji del trgovine, da vas na poti zamikajo druge privlačne ponudbe."

Pozor pri "omejeni ponudbi"

Trgovci s takimi ponudbami ustvarjajo občutek nujnosti, ki spodbuja hitre odločitve in impulzivne nakupe. Pred nakupom razmislite, ali je ponudba res koristna. Če gre za manj pomemben izdelek, raje nakupite do konca, razmislite in se po potrebi na koncu vrnite ponj.

Pozor pri sezonskem blagu

Privlačne izložbe in zgodnje zaloge sezonskih izdelkov ustvarjajo občutek nujnosti, zaradi česar so na primer velikonočna jajca na voljo že več mesecev prej.

Usmerite se k cenejšim blagovnim znamkam

Premium izdelki so pogosto bolj privlačni zaradi lepe embalaže. Prihranite tako, da izberete eno stopnjo cenejše - bodisi zamenjate znano blagovno znamko za lastno znamko trgovine ali pa s srednjega cenovnega razreda preidete na najcenejšega.

Kartice zvestobe

Kupci danes v skoraj vseh  trgovinah plačajo bistveno več za iste izdelke, če niso prijavljeni v programe zvestobe. Ekskluzivne cene lahko pomenijo velike prihranke, zato se splača pridružiti, tudi če v trgovini kupujete le občasno.

Pozor pri dostavi na dom

Tudi pri spletnih nakupih vas lahko trgovci zavedejo. Izdelki, zlasti sveže sadje in zelenjava, imajo ob naročilu pogosto le ocenjeno ceno. Nadomestki so lahko precej drugačni od naročenega. Zato je pomembno preveriti končni račun in brez zadržkov vrniti izdelke, če je cena višja od pričakovane. Ne podlezite pritisku, da hitro pregledate nakup in spregledate poškodovane ali pokvarjene izdelke.

Vsi delamo napako, ko kuhamo turško kavo, spremeniti je treba samo eno stvar, da bo njen okus prava popolnost

Novo na Metroplay: "O izzivih na podjetniški poti, ljubezni do rutine in delu s partnerjem" | Karin Poravne