To je umazan trik trgovcev, a zdaj je jasno, za kaj gre: to so razkrili kupci, ki so se spraševali, zakaj je tako

6. 5. 2025, 20:00 | Uredništvo
Ženska v trgovskem centru (foto: Profimedia)
Ženska v trgovskem centru
Profimedia

Ste tudi vi opazili, da se konfekcijske številke oblačil in obuval tako razlikujejo?

To je tema, ki se je nedavno pojavila na forumu Reddit in takoj pritegnila veliko zanimanja uporabnikov. Neka gospa je namreč delika svojo izkušnjo, s katero se očitno lahko poistoveti veliko ljudi. Spraševala je, zakaj so številke oblačil v domačih in tujih trgovinah tako zelo neusklajene oziroma preprosto - čudne.

Zašto su veličine odjeće u dućanima tako čudne?
byu/Sad_Hammerhead inaskcroatia

"Zakaj so številke oblačil v trgovinah tako čudne? Vsakič, ko grem v trgovino z oblačili, skoraj fašem živčni zlom, še posebej, ko gre za hlače. Moja postava je močnejša, zato sem navajena na nekaj razlik, a tak razpon številk mi res ni več jasen," se je hudovala uporabnica.

"Moja številka hlač in kril je nekje med 38 in 48, iz meni neznanega razloga, in to v isti trgovini, ene kavbojke številka 42, druge pa 48 (khm, H&M, khm). Res me zanima, zakaj so takšne razlike. In še - zakaj so ‘XXL čevlji’ zdaj postali stvar? Našla sem ene res lepe čevlje v Deichmannu in jih hotela pomeriti… Ni številke 42, vprašam za 41 ali če jih lahko naročijo… Ne izdelujejo jih, le do številke 40. Nedavno sem si kupila škornje, tudi v Deichmannu, številka 42 (komaj sem jih našla) in na njih piše ‘XXL’. Nič mi ni več jasno. In preden kdo reče - ja, vem, da lahko za določene čevlje grem na moški oddelek, ampak tam pač ne bom našla prisrčnih petk," je še zapisano v njeni objavi.

Pri številkah ni nobene logike

Tudi drugi uporabniki so se hitro odzvali s komentarji in delili svoje izkušnje. "Mene najbolj razjezi to, da so mi hlače številka 38 vedno predolge, dobesedno jih vlečem po tleh, številke 36 pa ne morem zapeti. Sicer pa ne vem, zakaj so številke tako brez reda. Včasih iščem majico številka S, drugič L. Brez logike. Običajno kar s pogledom ocenim, kaj bi mi lahko ustrezalo." 

Drugi uporabnik je izpostavil razliko med moškimi in ženskimi številkami, hkrati pa podal predlog za rešitev. "To nima nobenega smisla, niti za moška, niti za ženska oblačila - gredo mi na živce. Zdi se mi, da so moške številke nekoliko bolj pregledne, verjetno zato, ker je manj krojev - slim, regular in comfort, pa se nekako znajdeš. Ženske številke… vsakič, ko grem s kakšno žensko po nakupih, vidim, kakšna zmešnjava je vse skupaj."  Dodal je, da je našel rešitev za kavbojke. Pravi, da gre za trgovino C&A. "V redu so in tiste njihove imajo oznako širina × dolžina in je to to. Pridem v C&A, najdem barvo, pograbim 30×32 in grem na blagajno, sploh ne pomerjam. In končno so to začeli delati tudi za ženske kavbojke. Zadnjič sem bil s sestro in sem opazil, da imajo takšne oznake, dobesedno sem ji s police vzel kavbojke in rekel: ‘Za vsak primer jih pomeri.’ Bile so ji kot ulite. Žal pa mislim, da to velja le za kavbojke, druge vrste hlač so še vedno loterija."

Kaj se je zgodilo s standardi?

Eden od uporabnikov pa je podal drugačen pogled na to težavo. "Zato, ker ne obstaja zakonski standard. V Jugoslaviji je na primer obstajal JUS standard, kjer se je natančno vedelo, katera številka pripada katerim meram. Do tabel velikosti se je prišlo z obsežnimi raziskavami - z merjenjem prebivalstva, na podlagi česar so se oblikovali podatki in standardi, torej konfekcijske številke. Večina tovarn na območju nekdanje Jugoslavije se tega standarda še vedno drži, čeprav so se mere prebivalstva spremenile. V Italiji so ljudje manjši in tam veljajo njihove velikosti, enako v Franciji, Nemčiji itd. Težava je v tem, da se večina oblačil danes izdeluje na vzhodu in ni zakonske obveznosti, da mora neka številka ustrezati določenim telesnim meram," je opozoril.

Dodal je še nekaj, na kar morda ne bi pomislili: na tak način se precej prihrani pri materialu. "Na primer označijo številko L, dejansko pa ustreza številki S. Isti trgovci to delajo namerno, nimajo enotnega standarda za velikosti svojih izdelkov, da bi kupoval še več, ker moraš nenehno pomerjati in izbirati. In tako je vse le marketing," je kritično pripomnil uporabnik.

Trgovski trik, na katerega pogosto niti ne bi pomislili: da bi kupci zapravili čim več, delajo tudi to