V mesecu decembru so trgovci še posebej obremenjeni, gre za čas, ko največ zapravljamo in kupujemo - in znajo se zgoditi tudi neprijetnosti, pravi trgovka, ki razkriva, kaj se v bistvu dogaja. Nekateri kupci so res ... No, neprijetni.
Decembrska gneča v trgovinah je dejstvo, ki smo se ga nekako navadili tudi pri nas. Trgovci se v tem času "oborožijo" s potrpežljivostjo in skušajo ustreči željam kupcev. A kljub temu lahko pride do neprijetnih situacij, ko se kupci vedejo nevljudno. To je na portalu Kitchn jasno opisala avtorica, ki je več kot dve leti delala v ameriški trgovski verigi Trader Joe's. Zanimalo jo je, kako je bilo v drugih trgovinah, tako da se je pogovarjala z zaposlenimi po ZDA - in naredila povzetek najbolj neprijetnih navad kupcev, ki jezijo prodajalce.
Ne poskušajo sami najti izdelka, preden prosijo za pomoč
Med prazniki so police polne, razstavljeni so dodatni izdelki, prehodi pa so natrpani z ljudmi in vozički. V takšnem kaosu se je zelo lahko izgubiti in spregledati tisto, kar iščete. A zaposleni prosijo kupce, naj vsaj poskusijo najti izdelek na logičnem mestu v trgovini. "Če ste pri sladoledu, potem pa želite, da vas odpeljemo do banan, bi veliko hitreje našli, če bi jih sami poiskali," pravi Jill, zaposlena v trgovini v osrednji Severni Karolini. Delavci so takrat razpeti na vse strani: polnijo police, pomagajo drugim kupcem ali hitijo na blagajno, da zamenjajo sodelavca. Če izdelka res ne najdete, prosijo vsaj za malo potrpljenja.
Odpirajo embalažo in tipajo izdelke
Čeprav je pred prazniki dovoljeno napolniti voziček s sezonskimi dobrotami, to še ne pomeni, da je treba stiskati vsako vrečko jabolk, odpirati škatle piškotov ali tiščati prste v kup buč. "Najbolj sveži in najzrelejši plodovi so skoraj vedno na vrhu," pravi Robert, zaposlen v trgovini v južni Kaliforniji, ki je v treh letih videl nešteto razsutih brusnic, poškodovanih hrušk in zmečkanih gob. Vse to je treba zavreči – nič od tega se ne sme donirati. Enako velja za samostojno pokušanje izdelkov. Zaposleni lahko odprejo pakiranje in v rokavicah ponudijo vzorce več kupcem, a ko to storijo kupci sami, izdelek avtomatsko pristane v smeteh.
Čudijo se, ko so sezonski izdelki razprodani
V velikih trgovskih verigah naročila prazničnih izdelkov zaključijo že spomladi. Proizvajalci naredijo toliko, kolikor ocenijo, da bodo prodali – saj na primer januarja nihče ne kupuje bučnega namaza. Zato praznični izdelki vsako leto pridejo na police prej, zaloge pa se hitro izpraznijo. "Vse se razproda neverjetno hitro," pravi Devon, zaposlena v trgovini v zvezni državi Maine. "Če bi izdelek imeli, bi ta bil na polici."
Slabo voljo stresajo na prodajalce
Vsi načrtujejo vnaprej in upajo, da letos ne bodo ostali brez sladke smetane, bučnega pireja ali – bog ne daj – prazničnega purana. A kljub načrtom dostave zamujajo, izdelki se umikajo s trga, nekatere stvari pa se preprosto pozabijo. To ni osebna krivda nikogar – najmanj pa zaposlenih v trgovini. "Imeti rezervni načrt za recepte je vedno pametna odločitev," pravi Jill. Zaposleni pogosto sami predlagajo zamenjave – pečenega piščanca namesto purana, rastlinske alternative mlečnim izdelkom ali zamrznjeno zelenjavo namesto sveže.
Preberite še:
- To so stvari, ki grejo trgovcem najbolj na živce pri kupcih: "Raje bi videl, da kradejo!"
- Trgovka ni več mogla molčati, jasno in glasno je povedala: "Videla sem, kakšni ljudje obstajajo ..."
- Zaradi teh 5 stvari se zaposlenim v trgovinah naježi koža: tega ne počnite več
Kupujejo izdelke, ki jih ne nameravajo uporabiti
Kopičenje zalog je v redu – do neke mere. A panična nakupovanja se pogosto spremenijo v masovna vračila po praznikih. "Ta teden sem gledal osebo, ki je izpraznila celo polico z mentolovimi meringami," pravi Robert. Po praznikih se velik del takšnih izdelkov vrne. Enkrat je celo videl kupca, ki je vrnil celo surovo piščančje meso z razlago, da ga več ne potrebuje. Težava je, da se vrnjeno blago – tudi če gre za nekvarljive izdelke – ne vrača več na police, saj trgovina ne more jamčiti, kako je bilo skladiščeno. Robert svetuje, naj namesto paničnega nakupovanja raje vprašate zaposlene, ali vam lahko naročijo določeno količino izdelkov.
Prostor za degustacijo je za nekatere brezplačni švedska miza
Čeprav v nekaterih večjih trgovinah, kot je Costco, formalno ni stroge omejitve, koliko vzorcev lahko vzamete, zaposleni opozarjajo: vzemite enega – in pojdite naprej. "To ni švedska miza," pravi Jill. Med prazniki celotne družine prihajajo skupaj v nakupovanje, zadrževanje okoli degustacijskih stojnic pa povzroča dodatne gneče in otežuje delo tako kupcem kot zaposlenim.
Povzeto po: portal Kitchn