Spar, Hofer in Lidl v težavah: zaradi popustov jih je zdaj doletelo tole (jasno je, kaj to pomeni za kupce)

22. 8. 2025, 18:00 | Uredništvo
Spar, Hofer in Lidl v težavah: zaradi popustov jih je zdaj doletelo tole (jasno je, kaj to pomeni za kupce) (foto: Profimedia)
Profimedia

Za vodstva omenjenih trgovskih verig je to res neprijetna novica.

Avstrijsko ministrstvo za socialne zadeve, zdravje, skrb in varstvo potrošnikov je sprožilo pravni postopek proti trgovskim verigam Billa, Spar, Hofer in Lidl zaradi suma netransparentnega označevanja znižanih cen. Tožbo so vložili preko Združenja za obveščanje potrošnikov (VKI), kot glavni razlog pa navajajo zavajanje kupcev, poročajo avstrijski mediji.

Supermarketi pri oglaševanju popustov naj namreč ne bi navajali najnižje cene izdelka v zadnjih 30 dneh, kar je zakonska obveznost. Tako kupci pogosto ne vedo, ali dejansko prihranijo. Ministrstvo se sklicuje na Zakon o označevanju cen, namenjen preprečevanju umetnega napihovanja akcij in zavajanja potrošnikov. Pri večkratnih popustih v kratkem obdobju bi morali najnovejši popust primerjati z najnižjo ceno v zadnjih 30 dneh, ne pa s prejšnjo normalno ali začasno zvišano ceno. Kot pravijo na ministrstvu, takšne prakse ustvarjajo lažen vtis znatnega prihranka in so precej razširjene.

Vsak evro šteje

Ministrica Korinna Schumann (SPÖ) je sporočila, da želi s tožbo vzpostaviti jasna in poštena pravila. "Akcijske cene morajo biti razumljive in poštene za vse," je poudarila ter dodala, da so ljudje že leta močno obremenjeni z visokimi cenami in jim je pri nakupih pomemben vsak evro. Njene izjave se navezujejo na nedavno razpravo o visokih cenah hrane in možnih intervencijah, ki jo je sprožil finančni minister Markus Marterbauer (SPÖ), predsednik SPÖ Andreas Babler pa je prav tako omenil, da so tržne intervencije mogoče. To vprašanje je posebej pomembno za Avstrijce, ki se še naprej soočajo z razmeroma visoko inflacijo v prehrambnem sektorju. Delež akcij v Avstriji je izjemno visok v primerjavi s preostalim delom EU, trg pa obvladuje nekaj velikih verig, med katerimi so tudi zdaj tožene, z deležem skoraj 90 odstotkov.

Zadnji mlaj poletja bo pretresel rutino: na koga bo najbolj vplival

Trgovci še s tožbo niso seznanjeni

Iz Spara, Reweja (matična družba Bille), Lidla in Hoferja so za agencijo APA sporočili, da s tožbo še niso seznanjeni, zato je ne morejo komentirati. Podobno je odgovoril tudi Rainer Will, izvršni direktor Trgovinske zveze: "Predpisi o označevanju cen v Avstriji so med najstrožjimi, naši trgovci pa jih spoštujejo. Tožbe ne moremo komentirati, ker še ni bila vročena zadevnim trgovcem." Zeleni so pozdravili tožbo, a opozorili, da rešuje le del problema ter da mora vlada narediti več glede visokih cen. Podporo je izrazila tudi Zveza sindikatov (ÖGB).

Strokovnjakinja za trgovino z dunajske ekonomske fakultete Cordula Cerha je potrošnikom svetovala, naj akcije natančno pregledajo. Priporoča primerjavo cen na kilogram in opozarja, naj se ne pustijo zavesti z zavajajočimi oglasi. "Cilj popustov je, da potrošnika pripeljejo v trgovino," je dejala Cerha. "Cilj je, da ne kupijo le znižanega izdelka, temveč napolnijo celoten voziček." Dodala je, da trgovci popust za en izdelek običajno nadomestijo z višjimi cenami drugih artiklov.

Prodajalka v Lidlu takole kradla: ko so videli, kaj počne, so jo takoj odpustili