Upokojenec v piceriji doživel nekaj, kar si nikoli ni predstavljal, zdaj pa se pojavljajo pozivi, da se take stvari ne bi več dogajale

11. 8. 2025, 19:00 | Uredništvo
Upokojenec v piceriji doživel nekaj, kar si nikoli ni predstavljal, zdaj pa se pojavljajo pozivi, da se take stvari ne bi več dogajale (foto: Profimedia)
Profimedia

Verjetno nihče ni pomislil, da se bo treba soočiti tudi s to težavo, bi lahko rekli ob tem.

Platforma za zaščito potrošnikov Halo, inšpektor, ki je sprožila velik bojkot trgovskih verig, še naprej redno opozarja na primere, za katere menijo, da škodujejo potrošnikom. Pa naj gre za cene ali za trgovske prakse, za katere pravijo, da kršijo pravice potrošnikov. No, v novi objavi na svoji Facebook strani pa so opisali težavo v trgovinah, ki se nanaša na znanje hrvaškega jezika pri zaposlenih iz drugih držav.

"Ali smo zaradi tujih delavcev ponižali hrvaški jezik?" se sprašujejo v novi objavi ter ob tem navajajo  nekaj primerov iz Zagreba. "Picerija. Starejši Zagrebčan poskuša razložiti, da to ni pica, ki jo je naročil. Prosil je, da namesto ajvarja na slavonsko pico dajo kislo smetano. V pogovoru sodelujeta dva tuja delavca. Nobeden ne govori hrvaško, angleščina pa jima tudi ne gre najbolje. Pekarna. Tuja prodajalka poskuša starejši gospe nekaj razložiti, a ta je ne razume, ker ne zna angleško. Namesto ‘klasičnega’ kruha, ki ji ga je prodajalka ponudila, je gospa želela kruh iz kislega testa (sourdough), vendar tujka tega ni razumela.

Velika trgovska veriga. Delavec v rdeči uniformi nekaj zlagal. Zdelo se je, kot da niti sam ne ve, kaj počne. Deluje počasi in nezainteresirano. Pristopi starejši kupec in ga vpraša po italijanskih testeninah. Tujec ga pogleda in pokaže, da ga ne razume. Dokaj jezen kupec kar naenkrat vzklikne: ‘Ali je tu kdo, ki govori hrvaško? Ali sem obtičal v Nepalu, Pakistanu ali kje drugje? Halo, je kdo tukaj?’ Od nekod pride naša prodajalka in se opraviči, nato pa reši težavo," navajajo primere.

Obiskovalec iz medzvezdja je izjemno hiter in ni "le gola skala"

Našteli so več kot 100 prijav

"To je le del tistega, kar vsakodnevno prejemamo z vseh strani," so pojasnili iz platforme ter dodali, da so samo v enem dnevu prejeli kar 103 prijave takšnih primerov.

"Zato postaja situacija alarmantna: Hrvaška mora nujno uvesti obvezno znanje vsaj osnov hrvaškega jezika v vseh storitvenih (terciarnih) dejavnostih! In to ne v prihodnosti, ampak – takoj! Potrošniki so upravičeno jezni in ne želijo poslušati različnih izgovorov." Odločno pa so poudarili še nekaj: "Ta zapis NI izraz sovraštva do kogarkoli, ampak izključno izraz velike zaskrbljenosti nad situacijo. In še enkrat več opozarjamo na pereč problem… ki ga je treba nujno rešiti." 

Turist v Rovinju posnel prizor, ki se mu čudi vsa Hrvaška: tudi najstarejši ne pomnijo česa takšnega