Nekaj takega si ne želi doživeti čisto nihče.
Vedenje do starejših včasih ni najbolj prijazno - o tem dovolj zgovorno priča resnični dogodek, ki so ga opisali na hrvaški Facebook strani Halo, inspektore. Že večkrat so namreč opozorili na na vse pogostejšo prakso diskriminacije ljudi zaradi videza, starosti in/ali spola. In to na različnih področjih – od bančništva do zavarovalništva, prometa, turizma ... "A take zgodbe še nismo slišali: zavrnitev kupca zaradi osebne zaznave prodajalke, ki je starejšo osebo zavrnila, ker naj bi "izžarevala negativno energijo"!?," so med drugim poudarili.
Do neljubega dogodka je prišlo v Pulju. Gospa je s platformo, ki se na Hrvaškem bori za pravice potrošnikov, delila svojo izkušnjo. "Doživela sem grobo šikaniranje s strani zaposlene v Mlinarju v Puli, trgovina 516, ul. Sergijevaca 38, dne 10. 7. ob 13.45. Zakaj? Njen odgovor je bil: ‘Ker IZŽAREVATE NEGATIVNO!?!’ Stara sem. Imam 74 let. Pokojnino 500 evrov, sem bolna in imam družinske težave – tudi če bi hotela, ne morem ‘pozitivno izžarevati," se glasi izpoved žalostne upokojenke.
"Njeno vedenje je bila čista diskriminacija na podlagi videza, spola in starosti!!! Najprej me je z grobimi besedami nagnala stran od blagajne, potem pa, ko sem se umaknila naslednjemu kupcu in se oprla na pult, da bi zdržala vročino in naredila prostor drugi osebi, me je grobo spodila tudi od tam. To je čisto šikaniranje starejše osebe, ker naj bi ‘izžarevala NEGATIVNO’ – brez kakršnegakoli povoda. Samo zato, ker sem STARA IN BOLNA?!," nadaljuje svojo pripoved gospa.
Dodala je, da to žal ni prvič, da je kot starejša oseba doživela nekaj takega. Sprašuje se, zakaj se ljudje tako vedejo do starejših ljudi in poudarja, da bodo tudi sami nekoč stari in bolni. "Ali to pomeni, da nas nihče več ne potrebuje? Niti Mlinar niti katerikoli trgovec, ker ne kupujemo dovolj ali izgledamo stare in bolne? Po mojem mnenju je to, oprostite, čista DISKRIMINACIJA IN ŠIKANIRANJE NA PODLAGI STAROSTI in SPOLA! Čeprav izgledam spodobno in kulturno, to očitno ni dovolj mladi osebi v storitveni dejavnosti, kot je prodaja kruha in pekovskih izdelkov, saj ji kot stranka ‘izžarevam negativno’," še sporoča upokojenka.
Dodali so še, da je o tem obvestila upravo Mlinarja in še čaka na njihov odgovor. "Tudi mi smo se obrnili na Mlinarja in na varuha človekovih pravic. Še posebej nas zanima stališče Mlinarja v primerih, ko prodajalec (ne)sme zavrniti kupca," so zapisali na koncu.
Novo na Metroplay: N1 STUDIO I Soočenje vodij poslanskih skupin o referendumih in Natu