V Ikei so kupili novo kuhinjo, a so doživeli hladen tuš: "Hoteli so, da vse skupaj plačamo še enkrat!"

24. 6. 2025, 21:00 | Uredništvo
V Ikei so kupili novo kuhinjo, a so doživeli hladen tuš: "Hoteli so, da vse skupaj plačamo še enkrat!" (foto: Uredništvo)
Uredništvo

Ko se zgodi nekaj takega, se zagotovo razjezi čisto vsak, saj prinaša dodatne stroške. Ti pa niso prav nizki.

Hrvaški portal Jutranji list prinaša resnično zgodbo družine iz Splita, ki je v Ikei kupila novo kuhinjo. Skoraj bi morali dvakrat plačati montažo kuhinje in dodatno financirati nove omarice, a vse skupaj se je na koncu le razpletlo v prud družini, ki je doživela to neprijetnost. Kot pravijo, se v določenih situacijah vztrajnost še kako izplača. Kaj se je pravzaprav zgodilo?

Družina je skupaj z Ikeinimi uslužbenci načrtovala kuhinjo. Naročili so dostavo in montažo, pri čemer bi sama montaža stala 400 evrov. Ko pa so monterji prispeli na lokacijo, se je izkazalo, da zgornjih omaric ni mogoče namestiti, ker je na tistem mestu glavni električni vod. Iz Ikee so jih zato opozorili, naj naročijo nove omarice, in odšli, pri tem pa pustili kuhinjo nezmontirano. "Prosili smo jih, naj namestijo vsaj preostanek kuhinje, a so to zavrnili in rekli, da bo kuhinja montirana naenkrat – ko bomo naročili nove dele," so kupci zaupali Jutranjemu listu.

Še posebej jih je razjezilo dejstvo, da so za napako glede elektrike po njihovem mnenju odgovorni Ikeini zaposleni, ne pa oni kot naročniki: "Predstavili smo jim idejno zasnovo z vsemi inštalacijami, med načrtovanjem pa so spraševali po vodovodu in plinu – na elektriko pa so pozabili," so  razkrili.

Katera imena so v Sloveniji najbolj priljubljena

Obrnili so se na zasebnika za pomoč

Sledilo je dolgotrajno pregovarjanje glede ponovnega načrtovanja kuhinje in naročila novih omaric, a ker se je vse skupaj preveč zapletlo, se je družina odločila, da odstopi od ponovnega načrtovanja. Našla je zasebnega mojstra, ki je montiral prav tiste omarice, ki jih Ikeini monterji niso želeli, ter od Ikee zahtevala vračilo denarja za plačano, a neizvedeno montažo. Prejeli so precej suhoparen odgovor, ki so ga tudi posredovali redakciji Jutranjega lista. V njem je pisalo, da je bila reklamacija zavrnjena, ker naj bi enkrat že spremenili termin montaže – in to domnevno prepozno, torej manj kot 48 ur vnaprej, kot je predpisano. Pri Ikeih so jih zato napotili, naj rezervirajo nov termin za dodatno načrtovanje.

"To seveda ni bilo res in nima nobene povezave z našo reklamacijo. Res je, da smo enkrat prestavili montažo, ker prostor ni bil pripravljen, vendar smo Ikeo o tem obvestili štiri dni prej – torej v roku. Poleg tega naš zahtevek za vračilo denarja s tem sploh ni bil povezan. Zahtevali smo vračilo zgolj zato, ker montaža ni bila opravljena – in to zaradi napake njihovih zaposlenih, zaradi česar smo utrpeli finančno škodo, saj smo izgubili najmanj en mesec prihodka od oddajanja apartmaja," so povedali.

Kaj pravijo pri znanem trgovcu?

Iz podjetja IKEA so omenjenemu mediju poslali svojo različico dogodka. Po njihovih navedbah montaža ni bila izvedena zaradi "določenega odstopanja", torej dejstva, da se električne inštalacije niso ujemale z načrtom. Po njihovih pravilih v takih primerih montaže ne izvajajo delno, saj bi to lahko povzročilo tehnične težave. "V skladu s splošnimi pogoji, ki so javno dostopni, mora kupec v primeru odstopanj med načrtom in dejanskim stanjem kriti stroške ponovnega prihoda in montaže – kar je veljalo tudi v tem primeru. Pomembno je poudariti, da monterji niso prejeli podrobnega načrta inštalacij, temveč le tloris stanovanja," so pojasnili.

Družina pa trdi, da to ne drži in da je bilo pri načrtovanju uporabljena idejna zasnova  prostora. V Ikei še dodajajo, da so s strankami komunicirali pisno in po telefonu, in da so jim ti naknadno potrdili, da so montažo uredili zasebno, z lastnim monterjem. Dodali so tudi, da so med telefonskim pogovorom vseeno stranki zagotovili celotno vračilo denarja za montažo – zaradi dolgotrajnosti reševanja primera. Torej so se odločili za vračilo denarja, čeprav naj bi bila napaka - po njihovem mnenju - na strani kupca. Zakaj so tako naredili - niso pojasnili. A to je še en primer, ki govori v prid dejstvu, da se vztrajnost še kako izplača. 

Pot na dopust včasih: brez klime in avtocest ... Kako pa ste na morje potovali vi?

Oglejte si na Metroplay: Simona Kruhar Gaberšček: “Ljudje naj ne zamenjujejo marketinga z lepimi oglasi!”