V Ikei vam tega ne bodo razkrili: "To se dogaja z vami, medtem ko hodite po tej trgovini," se glasijo odločne besede strokovnjaka

1. 12. 2025, 09:00 | Uredništvo
V Ikei vam tega ne bodo razkrili: "To se dogaja z vami, medtem ko hodite po tej trgovini," se glasijo odločne besede strokovnjaka (foto: Uredništvo)
Uredništvo

Priljubljena trgovska veriga s pohištvom in preostalimi potrebščinami za dom dobro ve, kako se stvari streže in kako zaslužiti še kak evro več.

Trgovina Ikea ponuja pohištvo po dostopnih cenah, ki ga kupujejo ljudje po vsem svetu. Tudi številni Slovenci, ki takrat, ko si urejajo dom, iščejo rešitve, ki so cenovno ugodne - in hkrati sodobne. V Ikei najdejo prav to: funkcionalno pohištvo, ki ga lahko sestavijo sami. 

A Adam Burge, sicer strokovnjak za poslovanje, tudi sam izkušeni kupec in prodajalec, opozarja na nekaj drugega. Zelo je aktiven tudi na Instagramu, kjer ima profil z več kot 160.000 sledilci. V eni od svojih objav je pozornost usmeril prav na Ikeo in na njen poslovni model. Sam pravi, da zadeve niso tako nedolžne in da je vsaka podrobnost v Ikeiinih trgovinah rezultat skrbno načrtovane strategije. "Ikea ni samo trgovina s pohištvom, to je eksperiment, preoblečen v trgovino. In vi ste testiranec," so besede, s katerimi malce šokira na začetku posnetka. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Adam Burge | Business Growth (@corporatesurprises)

Opisal je značilnosti trgovin tega pohištvenega mogotca in to, kakšno je pravzaprav ozadje. "Mislite, da je notranjost zasnovana kot labirint iz praktičnih razlogov? Napačno. Vi ne nakupujete v Ikei, ampak so vas vedenjski znanstveniki, ki so izpopolnili ‘umetnost manipulacije v maloprodaji’ psihološko preprogramirali. Najprej vas ujamejo v enosmerni labirint, brez bližnjic ali izhodov. Dobesedno ste ujeti in prisiljeni iti mimo vsakega izdelka, hoteli ali ne," je kritičen Birge.

Oxford izbral besedo leta: veste, kaj pomeni?

Poudarja tudi, da IKEA uporablja taktiko "sidranja cen", ki zruši občutek za vrednost. "Najprej vam pokažejo kavč za 800 dolarjev, da bo svetilka za 30 dolarjev videti skoraj zastonj," pravi. Opazil pa je še nekaj zanimivega. "Umaknili so vse ure in okna, da izgubite občutek za čas, podobno kot v igralnici. Ni naravne svetlobe in ni sledenja času, samo neskončno hoja, dokler se ne utrudi center v možganih, ki je odgovoren za sprejemanje odločitev," še opozori.

Preberite še:

Dotaknil se je tudi embalaže izdelkov in pravi, da to, da je ravna, ni nobeno naključje. "To ni samo zaradi prihranka pri stroških dostave, ampak zato, ker vaši možgani povežejo zadovoljstvo z dejstvom, da izdelek sami sestavite. Ne boste vrnili nečesa, s čimer ste se čustveno povezali." Meni, da celo Ikeine poceni mesne kroglice skrivajo svoj motiv. "Strateško so postavljene na polovici labirinta, da vam dajo ›gorivo‹, ko vam pade sladkor v krvi." Kaj pa menite vi? Se v njegovih besedah skriva kaj resnice? Verjetno bo vsaj delno držalo, kajne?

Imate radi turško kavo? Pozor, že ves čas jo (večinoma) pripravljamo na napačen način: treba se je držati tega, pa bo njen okus božanski