17. 2. 2022, 14:08 | Vir: STA

V Mariboru se začenja gradnja nove brvi čez Dravo

Andreja Seršen Dobaj/STA

Mariborski župan Saša Arsenovič in predstavnik podjetja Makro 5 gradnje Peter Smrekar sta podpisala pogodbo za izgradnjo nove brvi čez reko Dravo. Ta se bo nahajala pri Starem mostu in bo povezovala Lent na levem in Tabor na desnem rečnem nabrežju. Po zagotovilih izvajalca bo zgrajena v letu dni.

Župan Arsenovič je v današnji izjavi za medije povedal, da bo izgradnja brvi omogočila revitalizacijo desnega nabrežja Drave, obenem pa oživitev celotnega prostora ob reki. "V mestu imamo dva nivoja. Nižji ob reki je namenjen počitku, druženju, sprostitvi, višjo nivo pa vsemu ostalemu," je dejal.

V javnosti so se sicer pojavile nekatere kritike, da bo nova brv kazila podobo Starega mostu in reke, a župan spominja, da je na tem mestu nekoč že stala takšna konstrukcija. Poudaril je, da je bila podoba brvi izbrana na mednarodnem natečaju med 60 prejetimi rešitvami.

"Razumem pomisleke. Umeščanje tako pomembnega objekta v prostor je vedno stvar debat, pogledi so različni. A izveden je bil največji mednarodni arhitekturni natečaj v Sloveniji leta 2010 in stroka je izbrala tako dizajn kot lokacijo mostu," je dejal.

Na omenjenem natečaju, ki je bil izveden v okviru priprav na Evropsko prestolnico kulture (EPK) v Mariboru, sta bili izbrani tudi arhitekturni rešitvi za obnovo Lenta, ki se bo po besedah Arsenoviča začela izvajati čez nekaj mesecev, in novo Umetnostno galerijo Maribor (UGM), ki pa je zaenkrat ustavljen projekt.

Izgradnja brvi je ocenjena na 4,5 milijona evrov, od tega bo 2,6 milijona evrov iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, in sicer mehanizma Celostnih teritorialnih naložb (CTN), okoli 650.000 evrov pa bo prispevala država.

Z izvedbo brvi in obnove Lenta bo Mestna občina Maribor po besedah župana počrpala vsa sredstva, ki so ji bila namenjena iz CTN. Gre za skupno 18 milijonov evrov. "Vsi ostali projekti so odkljukani," je dejal.

Predstavnik podjetja Makro 5 gradnje Smrekar je napovedal, da bo po današnjem podpisu pogodbe sledila uvedba v delo in pridobitev vseh soglasij. "Zagotovimo lahko, da bomo z našo inženirsko ekipo, projektanti iz Slovenije in tujine ter sodelavci Mestne občine Maribor rešili vse zagate, ki jih tak objekt nosi s seboj, in se bomo čez leto dni skupaj sprehodili po tem novem objektu, ki bo pridobitev tako za občino kot njene občane," je povedal.

Projekt je zahteven zaradi umeščenosti v staro mestno jedro in temeljenja sredi reke

Veliko delov načrtovane jekleno-lesene konstrukcije bo sicer narejenih v delavnicah in nato prepeljanih na kraj postavitve.

Po besedah župana bo tudi po postavitvi nove brvi, ki bo podobno visoka kot bližnja Studenška brv, omogočena plovnost na reki. "Lahko bomo pluli pod njo, tudi z javnim potniškim prometom, ki ga načrtujemo," je pojasnil.

Zasnovo mostu, ki bo namenjen pešcem in kolesarjem, so izdelali arhitekti Burgos & Garrido Arquitectos iz Madrida. Novi most bo imel razpon okoli 133 metrov in širino nekaj več kot pet metrov. Nosilna jeklena konstrukcija bo obložena z lesenim opažem z vgrajeno razsvetljavo, na obeh nabrežjih pa bo ob zaključku mostu urejena ploščad.

Nova brv bo umeščena na mesto, kjer je do prve polovice 20. stoletja stal lesen most, preko katerega je potekala pomembna prometna pot. Za razliko od Starega mosta, ki je višji, bo ta nižja, bližje reki. Tako se pešcem in kolesarjem ne bo več treba vzpeti, če bodo želeli prečkati reko.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord