Gre za novost, ki bo zagotovo marsikoga še kako razveselila.
Dm je največja veriga trgovin v Nemčiji, ki je že pred časom napovedala pomembno novost - ukvarjajo se namreč z začetkom spletne prodaje zdravil brez receptov, to pa naj bi se zgodilo - kot poročajo nemški mediji - že v drugi polovici tega leta. Predsednik uprave dm-a, Christoph Werner je dejal, da na ta način ne nameravajo oziroma želijo biti konkurenca lekarnam, a poudarja, da se mora industrija pripraviti na velike spremembe.
V Nemčiji ima omenjena trgovska veriga več kot 2100 trgovin, zaposluje več kot 60.000 ljudi in je v preteklem poslovnem letu ustvaril 12,47 milijarde evrov prometa – na ravni Evrope pa 17,7 milijarde evrov, poroča portal Deutsche Apotheker Zeitung. "Najprej bomo videli, kakšen je odziv kupcev, kaj funkcionira in kaj ne. Na podlagi tega pa bomo razvijali ponudbo," je dejal Werner.
Pravi še, da trenutno ne načrtujejo uvajanja zdravil na recept. Kupci bodo lahko zdravila brez recepta naročili preko njihove spletne strani ali aplikacije, dostavo pa bodo izvedli na domač naslov ali pa na paketomate. Kupci bodo lahko svoje naročilo prevzeli tudi v trgovinah dm-a. Sprva želi drogerijski koncern svojo ponudbo osredotočiti na Nemčijo, sicer njihov največji trg. "Zdaj bomo to poskusili v Nemčiji in bomo videli, kaj se bo zgodilo," pravi Werner.
Potrebe strank se spreminjajo
Eden od razlogov za tak način poslovanja je po Wernerjevih besedah v spremenjenih potrebah strank, zlasti na področju zdravja. "Zdravje je postalo pomembnejša tema. Ljudje želijo vedeti veliko več o svojem telesu kot nekoč, in zaradi t. i. nosljivih naprav imajo tudi boljšo predstavo o stanju svojega telesa. Vedo, kako lahko s primernimi pripravki vplivajo nanj." Nadaljnji dejavniki so staranje prebivalstva in tema dolgoživosti. To odpira vprašanja, kako si tudi v starosti zagotoviti samostojno in kakovostno življenje. "Zato je pripravljenost, da se ljudje ukvarjajo z zdravjem in delujejo preventivno, bistveno večja kot nekoč, ko je bilo vse le kurativno," še dodaja Werner.
Sprememba na področju prodajnih kanalov
Poleg tega so se spremenili tudi prodajni kanali. V času pred internetom so obstajale samo fizične trgovine – tudi lekarne, drogerije in trgovine z živili. "To se je popolnoma spremenilo," pravi Werner. "Današnja mlada generacija ne izhaja iz tradicije fizičnih nakupov, temveč iz razpoložljivosti različnih kanalov."
Po njegovih besedah spletna lekarna in dm-ova spletna stran za današnje stranke nista dva različna prodajna kanala, ampak le različna klika. Zato lahko spletne stranke hitro preklapljajo med ponudniki in imajo visoka pričakovanja glede privlačnosti ponudbe.
Včasih je dovolj že majhna sprememba, da se na trgu sproži val inovacij. Werner izpostavlja, da so pred 50 leti v drogerijah izdelke še prodajali čez pult. Ko je bila nato odpravljena regulacija cen za prodajo na drobno, cene niso bile več odgovornost proizvajalcev, temveč trgovcev. "To je sprožilo val inovacij. Drogerije so kot gobe po dežju vzniknile po vsej državi. Nenadoma niso mogli drogerij odpirati samo izučeni drogeristi, ampak tudi drugi podjetniki. Uveljavile so se najbolj uspešne poslovne ideje," je dejal. Podobno bi se lahko zgodilo tudi v lekarniški branži, meni Werner, če bi se aktualni strogi regulativni okvirji nekoliko sprostili.