"Na tnalu" se je znašla diskontna veriga Aldi - in sicer zaradi tožbe.
Ameriški prehrambeni velikan Mondelēz International, znan po blagovnih znamkah kot so Oreo, Chips Ahoy!, Ritz, Wheat Thins in Nutter Butter, je konec maja 2025 vložil tožbo proti ameriški podružnici diskontne verige Aldi. V tožbi, ki je bila vložena na zveznem sodišču v Illinoisu, ameriški velikan verigo Aldi obtožuje drznega kopiranja embalaže najbolj prepoznavnih Mondelēzovih izdelkov. Kot je še zapisano v tožbi, naj bi tako zavajali potrošnike in izkoriščali ugled znanih blagovnih znamk, je poročal BBC.
"To lahko zmede potrošnike"
Tožba je dolga kar 72 strani, Mondelēz navaja, da Aldi uporablja dizajne embalaže, ki so tako podobni originalom, da lahko zmedejo potrošnike, zmanjšajo prepoznavnost in edinstvenost izdelkov znamke Mondelēz. Aldi naj bi s tem povzročil "nepopravljivo škodo" podjetju in njegovim izdelkom, poročajo ameriški mediji. Tožba vključuje fotografije izdelkov Mondelēz in Aldi, pri čemer so kot primeri navedeni izdelki, ki spominjajo na Oreo piškote, Wheat Thins, Nilla Wafers, Ritz in druge. Posebej so izpostavljene podobnosti v barvah, pisavah in simbolih na embalaži, poroča Today.com.
View this post on Instagram
V Mondelēzu trdijo, da so Aldi večkrat pozvali k prenehanju uporabe podobne embalaže. Aldi naj bi v nekaterih primerih spremenil ali umaknil izdelke, a hkrati nadaljeval s prakso pri drugih.
Podjetje Mondelēz zdaj zahteva:
-
denarno odškodnino,
-
prepoved nadaljnje prodaje spornih izdelkov,
-
v primeru, da sodišče ugotovi namerne kršitve, tudi trojno odškodnino ter povračilo sodnih stroškov, poročajo ameriški mediji.
Aldi že večkrat tarča podobnih tožb
Aldi se je že znašel v središču pravnih sporov zaradi podobnih razlogov: Leta 2024 je avstralsko sodišče odločilo proti Aldiju zaradi kopiranja embalaže otroških prigrizkov Baby Bellies. V začetku 2025 je britansko sodišče razsodilo v korist proizvajalca ciderja Thatchers, zaradi podobnega videza pločevink. Mondelēz še opozarja, da Aldi svoj poslovni model gradi na cenovno dostopnih zasebnih blagovnih znamkah, ki posnemajo videz znanih izdelkov. Ta praksa vedno pogosteje vodi do sodnih postopkov v ZDA, Evropi in Avstraliji, je poročal CNN.