Veste, kaj kupujete (in seveda zaužijete)? Trgovci počnejo tole, poglejte še enkrat, ti prizori nazorno govorijo o tem, kako je treba ravnati

22. 7. 2025, 20:00 | Uredništvo
Veste, kaj kupujete (in seveda zaužijete)? Trgovci počnejo tole, poglejte še enkrat, ti prizori nazorno govorijo o tem, kako je treba ravnati (foto: Profimedia)
Profimedia

Verjetno ste tudi že sami kdaj iz trgovine prinesli izdelek, ki ste ga nato samo še zabrisali v smeti.

Razlog? Niste imeli časa, da bi ga vrnili v trgovino, izgubili ste račun ... in podobno. Tokrat vam predstavljamo nekaj primerov, ki dovolj zgovorno pričajo o tem, da je treba biti še kako pozoren pri nakupih. Zdi se, da se pri vseh trgovskih verigah dogaja podobno - tako vsaj lahko sklepamo po objavi, ki se je pojavila na Facebook strani Halo, inspektore. Gre za hrvaško platformo, ki se bori za pravice potrošnikov - tako domačih kot tistih, ki obiščejo sosednjo deželo - običajno v vlogi turistov.

"SLIKE HRVAŠKEGA TRGA: PLESNIVA PANCETA, GNIL ČIPS, STOPLJENE ČOKOLADICE, SLADOLED, KI SE JE STOPIL IN BIL PONOVNO ZAMRZNJEN… Vsake toliko časa pišemo o plesnivih izdelkih, ki jih potrošniki (po)najdejo ali kupijo na policah različnih trgovin. Danes bomo pokazali, kaj je te dni med drugim pričakalo kupce na policah trgovin po vsej Hrvaški," se glasi začetek njihovega zapisa.

Prvi primer je PIK-ova panceta ,sušena na dimu bukve, polna plesni, lepo postavljena na polici, vsem dostopna in vidna že na prvi pogled. In ne, za to ni kriv prodajalec, ampak vodja poslovalnice Plodina v Kaštel Sućurcu, ki očitno ne opravlja svojega dobro plačanega dela. Če bi ga, bi bil ta izdelek že odstranjen s polic, so dodali. Nadaljevali so z drugim primerom: gre za Eurospin v Vinkovcih, kjer je bil kupljen rebrasti čips. Po odprtju je kupec ugotovil, da je plesen že zdavnaj prevzela "primat" nad koščki čipsa. 

Iz prodaje odpoklicali rumenoplavutega tuna

Tretji primer je trgovina Konzum v Pisarovini, kjer je kupec nabavil osem priljubljenih čokoladic Životinjsko carstvo. Vse so bile stopljene in povsem deformirane. No, na njihovem nečastnem seznamu se je znašel tudi Lidl iz Osijeka. Gre za sadoled na palčki, popolnoma stopljen in nato ponovno zamrznjen. Za razliko od drugih trgovin je Lidl delno povrnil kupcu škodo s priložnostnim darilnim bonom. Nič boljše je ni odnesel niti Interspar v Splitu, kjer se na policah pogosto najdejo plesnivi izdelki - od baget do belgijskih vafljev, čeprav je na izdelkih veljaven rok trajanja. 

V bjelovarskem Kauflandu lahko, ker ni navedenega roka uporabe, na policah najdete in domov odnesete avokado, ki je že v razpadajočem stanju. No, tudi v reškem Intersparu ni nihče opazil ali odstranil gnilih borovnic ... Prepričani smo, da je takih primerov še veliko, a niso bili (pravočasno) slikovno dokumentirani. Tako ne čudi dejstvo, da so pri omenjeni platformi sledilce pozvali, naj jim sporočijo, če v kakšni od trgovin opazijo kaj podobnega. Žal je dandanes res očitno tako, da moramo kupci imeti oči na pecljih, ko zlagamo izdelke v svoje košarice - skorajda pri vsakem je treba preveriti rok trajanja, pa tudi pogledati, če se morda v embalaži ni "znašel" kakšen nezaželjen "gost" v obliku plesni ali žuželk.

Bralec ogorčen nad prakso na znanem ljubljanskem kopališču: "Cene so šle že tako v višave, potem pa še ta udarec ..."