22. 1. 2024, 13:12 | Vir: STA

V železniški nesreči življenje izgubili dve osebi, odgovorni razkrili: "Za nesrečo je bila v celoti kriva ..."

Žiga Živulović jr./BOBO

Znano je, kaj je vodilo do hude železniške nesreče, ki je terjala dve smrtni žrtvi.

Decembrska nesreča na železniški progi, v kateri sta umrla delavca, je bila v celoti posledica človeške napake, je ob zaključku interne preiskave dejal direktor SŽ-Infrastruktura Matjaž Kranjc. Progovni prometnik namreč ni oddal najave o vožnji vlaka. Na Slovenskih železnicah so ob tem zagotovili, da so vse naprave delovale brezhibno. "Dejanski vzrok za nastanek tega izrednega dogodka je v celoti v človeškem faktorju, vse naprave so delovale brezhibno," je na današnji novinarski konferenci povedal Kranjc.

Temeljni vzrok za nastanek nesreče je bila neoddaja najave o vožnji vlaka s strani progovnega prometnika prav tako pa neizdaja obvestila o odhodu vlaka s postaje v Postojni s strani progovnega prometnika progovnemu čuvaju. Na osnovi tega delovna skupina na progi ni bila obveščena o vožnji vlaka, je pojasnil Kranjc.

Progovni čuvaj je obenem imel pri sebi izvleček voznega reda. "Potniški vlak je imel štiri minute zamude in bi že pred časom moral biti na tej lokaciji, skupina se je o celo pogovarjala o tem, da bo potniški vlak in so se pač zanašali na obvestilo prometnika, tako da je čuvaj s tem naredil napako, ko ni dosledno upošteval izvlečka iz voznega reda," je povedal.

Strojevodja je sicer po ugotovitvah preiskave trikrat zvočno signaliziral, da se vlak približuje. Vendar pa po besedah Kranjca zaradi konfiguracije proge, ki je precej ovinkasta, in delovanja strojev, delovno mesto ni bilo organizirano na način, da bi bila zagotovljena optimalna varnost. Na Slovenskih železnicah so ob tem že pripravili ukrepe za zmanjšanje tveganj. O ukrepih, ki se nanašajo na varovanje delovnih skupin in organizacijo delovišč v času izvajanja del je do zdaj odločal delovodja, ki je za to strokovno usposobljen.

"Glede na to, da v tem primeru ni bilo tako narejeno, kot bi moralo biti, smo vse to zdaj predpisali v našem obvestilu kot obveznost, se pravi tako znižanje hitrosti, tako varovanje z dodatnim čuvajem, če vidnost ni zagotovljena, se pravi, vse tisto, kar je bilo že prej ena izmed opcij za varno delo, za organizacijo delovišča je zdaj obvezno," je poudaril Kranjc.

Čuvaj trenutno suspendiran

Sprejeli pa so tudi nekaj dodatnih prepovedi, s katerimi se izločajo vsi elementi, ki prometnika motijo pri njegovem delu. Kot je ob tem pojasnil Kranjc, je prometnik v času decembrske nesreče namreč pred samim dogodkom opravljal pogovor po službenih naprava v zasebne namene, kar je negativno vplivalo na njegovo zbranost.

Strojevodja se po izsledkih raziskave medtem ni pogovarjal po nobeni liniji in je po oceni Kranjca odreagiral najbolje kot je lahko v danih okoliščinah. "Šest delavcev je še vedno na bolniškem dopustu in seveda, ko se bodo vrnili se bomo z njimi pogovorili kaj in kako, seveda pa čuvaj trenutno zaradi suspenza ne more opravljati delo čuvaja," je še pojasnil Kranjc.

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je ob tem spomnil, da poleg interne preiskave s strani Slovenskih železnic preiskavo izvaja tudi državni preiskovalec. Ta bo po oceni Mesa predvidoma končana do konca marca. Ločeno preiskavo izvajajo tudi kriminalisti. "Naša preiskava je bila končana dosti hitro, da se prepreči morebitne ponovitve napak oz. da se odpravi morebitne pomanjkljivosti v protokolih," je dejal.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol