Očitno gre za žalostno resnico, ki pa marsikomu ni všeč.
Verjetno se je komu že kdaj zgodilo, da je v trgovini bil priča nemilemu dogodku oziroma "stresanju" jeze na blagajničarko, trgovca, mesarja ... V veliki večini obstaja razlog za tako vedenje, včasih pa ga preprosto ni. Osorno in nesramno vedenje ne more biti izgovor za čisto nič, zlasti takrat ne, ko za kaj takšnega ne obstaja prav noben razlog.
O takem vedenju se je pred kratkim na forumu Reddit spraševal uporabnik, ki je opisal svojo izkušnjo. "Od začetka tega leta delam v trgovinah – najprej v maloprodaji, kjer je bilo grozno, potem pa sem prešel v večjo poslovalnico. Tam je sicer manj napetosti, a nič posebnega. Ker delam kot trgovec, srečujem najrazličnejše ljudi – med njimi so najslabši tisti, ki podcenjujejo trgovce, ko njihove potrebe niso povsem izpolnjene, in to ne zaradi naše slabe volje ali napake. Čeprav jih je bilo malo, se še vedno najdejo kupci, ki so neprijazni, hladni, vzvišeni, ne znajo pozdraviti in podobno. Velikokrat so znali napasti, če kaj ni bilo v akciji ali če v blagajni ni bilo dovolj drobiža, pa so želeli plačati, denimo z bankovcem za 10 ali 20 evrov izdelek, ki stane 2,68 evra. Potem se začnejo še pametovanja tipa: "Kdaj bomo mi končno na vaši strani?" Podobno je tudi, ko zaradi trgovinske politike česa ne moremo prodati. Nekateri znajo ukazovati, naj jim poiščemo nekaj, kar so si zamislili, drugi celo preklinjajo in grozijo.
Dobra stran tega dela je, da sem se naučil hitro prepoznati, ko nekdo nima najboljših namenov – v takih primerih se poskušam umakniti ali rečem, da sem nov uslužbenec, kar pogosto deluje. V bistvu to najpogosteje počnejo starejši ljudje. Zdaj se raje umaknem iz takšnih služb, saj sem ugotovil, da ne maram preveč delati z ljudmi. Mislim, da je najtežje tistim, ki taka dela opravljajo že vrsto let – po trgovinah, za blagajnami in na prodajnih mestih."
Zašto se neki ljudi prema trgovcima odnose kao prema smeću?
byu/Useful_Entrance6069 inaskcroatia
"Sčasoma se res utrdiš ali otopiš"
Očitno je tema res pereča, saj se je ob tem zapisu razvnela živahna debata. "Verjemi mi, sčasoma dobiš debelejšo kožo. Potem si s takimi ljudmi ali zelo prijazen (kar jih še dodatno razjezi, a ti ne morejo nič, ker si pretirano (lažno) vljuden) ali pa bahat nazaj. Oceniš, s kom se da in kako. Bistvo je, da jim ne dovoliš, da ti uničijo dan. Večina ljudi je na srečo čisto v redu, bedaki so v manjšini. Ampak vseeno – če imaš izbiro, pojdi čim prej stran od takšnega dela," se je glasil eden od nasvetov.
"Sčasoma otopiš na take bedake. Strinjam se – najpogosteje so to starejši ljudje, ki ne razumejo, kako svet danes deluje, in se nečesa oprimejo kot pijanec plota. Druga vrsta so razvajeni tipi, ki mislijo, da lahko grozijo, ker ima nekdo v njihovi družini visok položaj. Meni to ne pomeni popolnoma nič – takšne brez razmišljanja pošljem k vragu," je bil neposreden eden od uporabnikov.
Preberite še:
- Trgovka iskreno priznala, kaj je počela kupcem, navedla pa je tudi razlog za tako vedenje
- Trgovka iskreno: "Razočarana sem nad človeštvom," pravi, da je to, kar se zdaj dogaja v naših trgovinah, čisti obup
- Prodajalka se sprašuje tole, ni ji jasno, zakaj kupci ne naredijo nečesa, kar se ji zdi preprosto samoumevno
"Zakaj obstaja miselnost, da je oseba, ki dela v trgovini, nekdo, ki se ni učil – in je zato manj inteligentna od tistih, ki imajo bolje plačano službo? Torej, tisti, ki opravljajo “boljše” poklice, sami sebe vidijo kot nadrejene, ker so bili uspešnejši v šoli ali imajo “uglednejšo” kariero. Tudi jaz delam v trgovini in včasih se ljudje res grdo obnašajo – govorijo zviška, brez spoštovanja. In ne morem jim nič reči nazaj, ker bi me sicer okarali; moram ostati vljudna do kupcev, ne glede na njihovo vedenje. Žal se številni kupci tako vedejo, ker nas, ki delamo v trgovini, vidijo kot zgube – kot ljudi, ki niso “uspeli” v življenju. A v resnici je ta način razmišljanja zelo plitek in krivičen, saj delo v trgovini zahteva potrpežljivost, komunikacijske spretnosti in ogromno samokontrole – lastnosti, ki jih marsikateri “uspešnež” sploh nima," je bila jasna neka trgovka.
Jasno je, da je dandanes težko opravljati trgovski poklic - zato je morda dobro, da preden gremo v trgovino, sami sebe malce opomnimo: blagajničarke, trgovke, trgovci in drugi zaposleni niso krivi (in odgovorni) za višanje cen, za druge male stvari, ki nas zmotijo, in podobno. Če opazimo napako, lahko na to mirno opozorimo, brez omalovaževanja, dvigovanja glasu in nesramnih besed, kajne? Na koncu koncev: vsi smo samo ljudje.