2. 10. 2019, 13:07 | Vir: STA

S peticijo nad "nesprejemljive" prakse telekomunikacijskih operaterjev

profimedia

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) želi s peticijo Vezava za oba končati "nesprejemljivo" prakso telekomunikacijskih operaterjev in jih pozvati, da v času vezave prenehajo spreminjati pogodbene pogoje in cene. Kot je izpostavila predsednica zveze Breda Kutin, se to dogaja prepogosto, pri spremembi pogojev pa je vedno kaznovan potrošnik.

Na zvezi potrošnikov so po besedah Kutinove prepričani, da enostranska sprememba pogodbenih pogojev ni sprejemljiva. "Nenazadnje potrošnik ni sam postavil zahtev. Pogodbo je ponudil ponudnik, zato smo prepričani, da bi v času te vezave pogodba morala ostati nespremenjena," je poudarila na današnji novinarski konferenci.

Ker na zvezi opažajo, da operaterji pogoje začenjajo spreminjati že mesec ali dva po sklenitvi pogodbe, so se odločili, da poskušajo prakso zajeziti s kampanjo Vezava za oba, prek katere potrošnike pozivajo k podpisu peticije. "Računamo na dober odziv potrošnikov," je dodala Kutinova.

Po besedah Boštjana Okorna iz ZPS ima pogodbena vezava sicer nekaj prednosti za potrošnike, na primer nižjo ceno telefona in ostale opreme, a težava nastane, ko operaterji spreminjajo tako ceno kot vsebino paketov. "Odstranjujejo, spreminjajo, dodajajo tisto, kar je v paketih, od količin klicev, podatkov, do tega, kaj je na voljo v tujini in podobno. Pri fiksnih komunikacijah so tudi programske sheme zelo vroča zadeva, ko kar naenkrat zmanjka cel blok programov," je prakso strnil Okorn.

Poudaril je, da obstaja kar nekaj stvari, ki jih potrošnik ne pričakuje, ko sklene vezavo. "Nekako bi pričakoval, da se bo operater vsaj v grobem držal tistega, k čemur se je zavezal," je dodal.

ZPS je prek spletne strani danes po besedah Matjaža Jakina že začela zbirati podpise peticije. "Gre za to, da tudi potrošniki zahtevajo, da operaterji ne spreminjajo pogojev v času vezave," je dejal in dodal, da bodo k podpori pozvali tudi operaterje.

Projekt Vezava za oba podpira tudi krovna evropska potrošniška organizacija, sofinanciran pa je s strani Evropske komisije.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord