Je težje vzgajati deklice ali dečke? Večno vprašanje!

14. 4. 2021, 13:44 | Odnosi in psihologija

                            Je težje vzgajati deklice ali dečke? Večno vprašanje! (foto: profimedia) profimedia

"Mislim, da se veliko staršev sprašuje 'kaj je težje?' v trenutkih, ko so najbolj frustrirani," verjame družinski terapevt Michael Gurian in dodaja: "Vzgoja deklice ali dečka je enako težka. Vsaka na svoj način."

Seveda ne gre pozabiti tudi, da je vsak otrok drugačen. Vrojene osebnostne značilnosti močno oblikujejo njihovo življenjsko pot, medtem ko okolje (torej tudi starši) lahko odigra veliko velogo.

"Drugače pristopamo k dečkom kot deklicam. In to od samega začetka," pravi David Stein, proferos psihologije na univerzi Virginia. "Pogosto se niti ne zavedamo, da z deklicami komuniciramo tišje, dečke pa pogosteje mečemo v zrak."

Pa vendar, ali smo danes že kaj bližje odgovoru na večno vprašanje: kaj je težje, vzgajati dečka ali deklico?

Ta hip velja odgovor: kakor kdaj!

Disciplina: Fantki

Zakaj so dečki manj poslušni?

Izkazalo se je, da njihov sluh, in to že od rojstva, ni tako dober kot pri deklicah. Razlike pa se z odraščanjem še povečujejo. Dečki so tudi slabše verbalni in bolj impulzivni, kar je še posebno vidno pri vrtčevskih otrocih. Po drugi strani pa naj bi bili dečki bolj taktilni, kar pomeni, da jih je potrebno dvigniti ali posesti poleg, če ne poslušajo, medtem ko bodo deklice odreagirale že na verbalna opozorila.

Fizična varnost: Fantki

Stroka trdi, da so dečki bolj glasni in agresivnejši, pa tudi, da bolj uživajo, ko tvegajo. Številni starši so zato mnenja, da je potrebno dečke zato imeti stalno 'na očesu', pa tudi, da je potrebno imeti pri roki vedno kakšen obliž ali dva več kot pri deklicah. Pa vendar, se strinja stroka, ne bi bilo slabo, če bi tudi deklice nekoliko spodbujali k tveganju in jim dovolili igrati iste igre kot dečkom. Obtolčeno koleno in kakšna modrica gradita karakter, samozavest in odpornost.

Komunikacija: Najprej fantki, potem deklice

Deklice od rojstva naprej bolj zanimajo barve in teksture, medtem ko naj bi pozornost dečkov bolj pritegnilo gibanje. Razlike naj bi bile vidne že v risbah. Deklice pogosteje uporabljajo svetlejše barve, medtem ko dečki raje izbirajo modro, črno in zeleno. Tudi zato naj bi bili po mnenju dela stroke deklice boljše pri proučevanju obrazov, v neverbralni komunikaciji, bolje pa naj bi razumele tudi ton glasu. Dečki pa: ne le, da spregovorijo kasnee od deklic, običajn imajo tudi slabši besedni zaklad in težje povezujejo čustva z besedami.

Pomembno je dodati: ker dečki krajši čas vzdržujejo očesni stik, je številne starše strah, da bi to lahko bil prvi znak avtizma. Skrb je odveč, saj je za dečke to precej značilno. Vse skupaj se spremeni, ko deklice upihnejo osmo svečko na rojstnodnevni torti. Takrat naenkrat postane pri deklicah vse bolj dramatično: kdo je jezen na koga in kaj je kdo rekel ter zakaj. Starši lahko takrat veliko naredijo že s tem, da so deklicam vedno na voljo za kakšen nasvet.

Samospoštovanje: Deklice

Razvijanje zdravega samospoštovanja je izjemnega pomena za vse otroke. Pa vendar stroka ugotavlja, da deklici odrastejo v manj samozavestne in bolj negotove odrasle. Temu je najverjetneje krivo postavljanje tujih potreb pred svoje, ignoriranje lastnih občutkov in izogibanju, da bi se postavile zase. Kulturni pritisk v tem primeru naredi svoje.

Kako sprejemajo svoje telo, ima veliko opraviti s samospoštovanjem. In čeravno imajo s tem lahko težave tudi dečki in kasneje moški, je v to večinoma kar ženski problem. Deklice so od malega tarča sporočil o tem, kakšno naj bi bilo njihovo telo, nasvetov glede prehrane in telovadbe. Pogosto so posrednice najbolj negativnih sporočil na račun telesa deklic kar njihove mame. Ukvarjanje s športom je lahko v tem primeru rešitev. Na ta način lahko tudi deklice zgradijo zdravo samozavest in hvaležnost telesu.

Šola: večinoma fantki

Aktualen šolski sistem ni ravno pisan na kožo dečkov. V svojih zgodnjih letih namreč večina dečkov zaostaja za deklicami pri razvoju pozornosti, samonadzora, verbalnih in motoričnih sposobnostih. Edino področje, pri katerem se pri šolskih predmetih deklice odrežejo slabše, je prostorska orientacija in geometrija. Pri deklicah možgani namreč drugače procesirao prostorsko percepcijo.