N.Z. | 28. 9. 2023, 12:23

Prvi vtis je samo začetek: dlje kot vas ljudje poznajo, bolj se njihovo začetno mnenje spreminja

profimedia

Priložnost, da bi naredili dober prvi vtis, je morda zamujena, vedno pa obstaja možnost, da vtis popravite.

Imate občutek, da ste na nekoga (nehote) naredili slab prvi vtis? Ali pa se zaradi slabe samozavesti ali anksioznosti težje odprete, ko je potrebno spoznavati nove ljudi?

Nič ni izgubljenega.

Prvi vtis je samo prvi vtis. Za mnenje, ki zares šteje, mora preteči več časa.

1. Zavedajte se, da je začetni vtis samo to – začetek.

Vsi smo že kdaj spremenili svoje mnenje o nekom po tem, ko smo ga dlje in bolje spoznali. Pomislite na sodelavca, za katerega ste sprva mislili, da je vzvišen, potem pa ste skupaj z njim delali na projektu in ugotovili, da je zgolj nekdo, ki potrebuje več časa, da se ljudem odpre.

Če na prvi vtis gledamo kot na edinstveno priložnost, v kateri lahko zgolj zmagate ali pogorite, potem je enostavno najti izgovore, da ta vtis ne poskušate popraviti.

Resnica je pogosto drugačna. V resnici se mnenja ljudi neprestano spreminjajo. Ne le z dobrega na slabše, ampak tudi s slabega na boljše. 

Če želite, da vas nekdo spozna v resnično pravi luči, se jim odprite. Povabite osebo na kosilo ali ji prostovoljno pomagajte. Ko bo opazoval vaše veščine in pričel resnično spoznavati vašo osebnost, se bo temu primerno preoblikovalo tudi njegovo mnenje.

2. S ponavljajočimi se kratkimi interakcijami najhitreje zgradimo zaupanje.

Študija s Harvarda je pokazala, da je običajno potrebnih osem zaporednih pozitivnih srečanj, da spremenite negativno mnenje druge osebe o vas. Zato bodite vztrajni in stavite raje na dolgi rok.

Poleg tega kratki, predvidljivi stiki povečajo zaupanje bolj kot eno samo daljše druženje.

Znebite se pritiska, da bi morali druge ljudi takoj očarati, in se namesto tega osredotočite raje na dokazovanje svoje vrednosti v daljšem časovnem obdobju.

Prizadevajte si biti dosledni in vztrajajte, samo vztrajajte.

3. Jasno naslovite, da ste morda bili narobe razumljeni.

Odkritost lahko pomaga zmanjšati nesporazume in spremeniti tok razpravo. Preprosto recite: "Počutim se, kot da se sprva nisva najbolje ujela. Te lahko peljem na kosilo?"

Iskrenost lahko spremeni dinamiko vsakega razmerja in močno pripomore k spremembi nikogaršnje perspektive.

Če mislite, da uvodno spoznavanje ni bilo najbolj uspešno, razložite, kako ste vi videli situacijo in to preverite pri tej drugi osebi. Priznajte, kaj je vplivalo na vedenje, ki bi lahko botrovalo napačnemu vtisu. Če ste bili v mislih obremenjeni z družinskimi težavami, zaradi katerih ste bili med sestankom odsotni ali nervozni, potem to povejte.

4. Opomnite drugo osebo, kako odprta je.

Večino ljudi vodi nezavedna želja (psihologi to imenujejo egalitarni cilj), da so se pripravljeni potruditi, da bi bili odprti in pošteni v svojih odnosih z drugimi.

Raziskave kažejo, da ko nekoga spomnite na njegovo poštenost, si bo ta še bolj vestno prizadeval to upravičiti.

V praksi to pomeni, da lahko po manj kot odlični prvi interakciji pošljete e-poštno sporočilo, v katerem pohvalite drugo osebo za njeno odprtost za pošteno ocenjevanje ljudi, ali poudarite, da njihovo pronicljivost vidite kot resnično prednost pri njihovem delu.

5. Vprašajte jih za nasvet – o čemer koli.

Po mnenju Whartonovega profesorja Adama Granta je prositi za nasvet zares modra strategija na poti do tega, da postanemo vplivni.

Temu v prid govori študija, v kateri so raziskovalci prosili ljudi, naj se pogajajo o morebitni prodaji poslovne nepremičnine. Ko so prodajalci kupce vprašali za nasvet, kako doseči svoje cilje, jih je 42 % uspelo doseči dogovor, ki je osrečil obe strani.

"Prošnja za nasvet je spodbudila večje sodelovanje in izmenjavo informacij, kar je potencialno težavna pogajanja spremenilo v posel, v katerem zmagajo vsi. Študije dokazujejo, da je iskanje nasvetov med najučinkovitejšimi načini vplivanja na vrstnike, nadrejene in podrejene v industriji, finančnih storitvah, zavarovalništvu in farmacevtski industriji," piše Grant.

Če torej menite, da niste naredili prvega pozitivnega vtisa, nadaljujte in vprašajte drugo osebo za nasvet o nekaterih vidikih dela. To vam bo omogočilo tudi, da znova stopite v stik s to osebo in naredite nov, pozitivnejši vtis.

Psiholog Robert Cialdini pravi, da s tem, ko vprašate za nasvet, n'dobite dobro osnovo za interakcijo'. Nasvet je nato vedno mogoče tudi vrniti, prav tako zahvalo.

Novo na Metroplay: "Oglaševalci imamo ogromno odgovornost do jezika!" | Medeja Kraševec Žnidarec