N.Z. | 23. 6. 2020, 10:31

Že 7 minut Instagrama je dovolj, da si mlade ženske niso več všeč!

profimedia

Družbena omrežja nam lahko pomagajo, da ostanemo v stiku z drugimi ljudmi, si delimo pomembne novice ali organiziramo dogodke. Vse več raziskav pa kaže, da imajo družabna omrežja tudi svoje senčne plati, še posebno, ko gre za mlade ženske in njihovo psiho.

Raziskovalci Univerze Northewesterna so prostovoljce za 7 minut izpostavili podobam Instagrama in Facebooka. Izkazalo se je, da je samozavest (in z njo pozitiven odnos do svojega telesa) že v tako kratkem času občutno padla prav mladim dekletom, ki so si ogledovale fotografije na Instagramu, razlika v počutju pa ni bila tako drastična, kadar so se zadrževale na Facebooku.

Izkazalo se je, da imajo različni tipi družabnih omrežij različen psihološki vpliv na svoje uporabnike. Ker ljudje na Instagramu komunicirajo večinoma prek (obdelanih) fotografij in selfijev, ima na tem družbenem omrežju videz prednost pred drugimi 'vsebinami'.

V omenjeni študiji so 30 študentk postavili v tri različne situacije. Da pa bi dekleta v študiji lahko sodelovala, so se morala najprej identificirati za tipično uporabnico tako Facebooka kot Instagrama. Vse v študijo vključene so nato porabile natančno 7 minut na iPad-ih raziskovalcev.

Ena od treh situacij je zajemala vpis v profil Instagrama, nato pa so dekleta pregledovala ponujene vsebine, jih všečkale, komentirale in si ogledovale zgodbe. Druga situacija je iste aktivnosti za isto časovno obdobje zahtevala od deklet, ki so se vpisale na Facebook, da bi v tretje zgolj odigrale igro Bejeweled (ki je podobna igri Candy Crush).

Dekleta, ki so v študiji uporabljale iPad raziskovalcev, so izprašali o njihovem razpoloženju, odnosu do lastnega telesa in samozavesti pred in po vpisu na družabna omrežja.

Izkazalo se je, da se dekleta na Instagramu vedejo drugače kot dekleta na Facebooku. Instagramerke so več časa porabile za to, da so si ogledovale fotografije ljudi, medtem ko so Facebookarke pogosteje gledale fotografije brez ljudi ter prebirale vsebino in jo komentirale. Instagramerke so bile tako močneje izpostavljene podobam, s katerimi so se nehote primerjale, kot Facebookarke, prav tako so Instagramerke zato razmišljale o svojem videzu bolj pogosto kot Facebookarke in igralke igrice.

Posledično je odnos do lastnega telesa ostal relativno stabilen pri uporabnicah Facebooka in Beyeweled, medtem ko se je drastično poslabšal pri Instagramovkah. Slednje so poročale tudi o več negativnih čustvih in nezadovoljstvu s samopodobo.

Raziskovalci so tako sklenili, da so dekleta, ki so zaradi (vizualne) narave dotičnega omrežja bolj izpostavljene fotografijam drugih ljudi, hkrati tudi bolj izpostavljene nehotenemu primerjanju. Prav fokus na videz pa je tisti, ki Instagramovke vedno znova oropa splošnega in osebnega zadovoljstva.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord