Bart Stegeman, direktor podjetja Skaza: "Slovenski prostor je bolj butičen in omogoča, da hitreje pustiš svoj pečat"

Intervju

19. 3. 2021, 08:35 | Ozadja | Piše: D.H.

                            Bart Stegeman, direktor podjetja Skaza: "Slovenski prostor je bolj butičen in omogoča, da hitreje pustiš svoj pečat" (foto: Skaza) Skaza

Kratek pogovor z Bartom Stegemanom, direktorjem podjetja Skaza, o posledicah pandemije, uspešnem boju s temi posledicami v podjetju Skaza, o prihodnosti, ki nas čaka, učinkih šesturnega delovnika in tudi o tem, kaj ga v Sloveniji najbolj navdušuje. Pravi namreč, da se ne bo več selil.

Bart Stegeman je direktor podjetja, ki dokazuje, da je plastika lahko okolju prijazna, če znamo z njo pravilno delati. Pred leti je iz Nizozemske prišel v Slovenijo in danes živi v Ljubljani. Pred prihodom v Skazo je kot vodja nabavnih verig delal v drugih velikih in uspešnih podjetjih, med drugim Danfossu in BigBangu. Po enem letu pandemije, ko podjetje Skaza izkazuje zavidljive rezultate, pa nas je seveda zanimalo, kakšen je poslovni recept, na katerega stavi Bart Stegeman.

Kaj so bile vaše prve misli, ko so pred slabim letom razglasili svetovno pandemijo? Ste si predstavljali, da bo to imelo takšen vpliv na gospodarstvo?

Prve misli so bile, da moramo ohraniti mirno glavo in se nikakor ne smemo prepustiti paniki. Naše glavno poslanstvo je ostala skrb za varnost in zdravje naših zaposlenih, hkrati pa smo vsi skupaj moči enotno usmerili v zagotavljanje nemotene dobave in izpolnjevanje potreb naših kupcev.

Seveda smo se soočili z marsikaterimi izzivi in omejitvami, a smo obenem lahko zelo hvaležni, da naša panoga ni bila pod tolikšnim udarom kot nekatere druge, denimo gostinstvo in turizem.

Kateri ukrepi, ki ste jih v tem času sprejeli v podjetju Skaza, so se izkazali za najboljše pri obvladovanju posledic krize in so vas obdržali med uspešnimi podjetji tudi v času krize?

Dejstvo, da smo imeli že predhodno pripravljeno infrastrukturo za delo na daljavo, je bilo ključnega pomena, saj je 90 % sodelavcev iz režije lahko takoj pričelo z nemotenim delom od doma. Zelo hitro smo zagotovili tudi vsa potrebna zaščitna sredstva, kot so maske in rokavice.

Verjeli smo, da lahko s pravilnim pristopom iz te situacije stopimo še močnejši, zato smo vseskozi skrbeli tako za zagotavljanje varnega okolja kot tudi hitro prilagajanje novim razmeram in aktivno vključevanje zaposlenih v snovanje novih idej. Tako je bil eden naših najboljših ukrepov, da navkljub negotovim razmeram nismo ustavili razvoja novih izdelkov.

Naši kupci so namreč v tem času še bolj intenzivno koristili naše izdelke, saj so bili doma in so 30 % več časa posvečali tudi vrtnim opravilom, kar pomeni, da smo od njih lahko prejeli številne dragocene podatke in povratne informacije, ki smo jih upoštevali pri razvoju novih izdelkov.

Kaj predvidevate, da nas čaka na področju gospodarstva v Sloveniji v letu 2021? Smo pripravljeni na to, kar sledi po koncu pandemije?

Verjamem, da smo pripravljeni. Slovenija ima odlično geografsko pozicijo za sodelovanje s celim svetom. Večkrat smo se že izkazali kot precej agilni. Tudi pri panogah, ki so najbolj pod udarom, je zaznati agilnost in usmerjanje v iskanje rešitev, denimo dostava hrane pri gostincih. Pandemija in njene posledice so vse skupaj pohitrile – slaba podjetja so beležila hitrejši padec, dobra pa hitrejšo rast. Če sodim po našem podjetju, opažam tudi, da so ljudje sedaj še bolj usmerjeni v ustvarjanje večje dodane vrednosti.

Kateri izziv, ki se ga boste v Skazi lotili v 2021, vas najbolj navdušuje?

Vsekakor lansiranje štirih novih izdelkov v enem letu – nekaj, kar se v vsej Skazini zgodovini še ni zgodilo. Ob tem me navdušuje tudi temeljna prenova ERP sistema, s čimer na novo postavljamo interne procese. Da bodo lahko imeli »naši štirje novi otroci popolnoma prenovljene otroške sobe«. Vsi pogoji za rast bodo tako tu.

Pri podjetju Skaza visoko cenite človeške vire. Katere so prednosti, ki danes najbolj pritegnejo nove kadre in jim potem tudi pomagajo zgraditi dolgoročno lojalnost do podjetja?

Vsekakor organizacijska kultura ter jasno poslanstvo in vrednote podjetja. Na tem vseskozi intenzivno delamo s prepletom različnih aktivnosti in ponosni smo, da so naši zaposleni ponotranjili vrednote podjetja s sprejetjem trajnostne zaveze. To se kaže tako v njihovem spoštljivem odnosu do narave in njenih virov kot tudi vsakodnevni zavzetosti za delo, odgovornosti in pogumu, s katerimi skupaj uresničujemo naše poslanstvo.

Zavedamo se, da so zaposleni največji kapital in da je uspešnost podjetja v veliki meri odvisna od njihovega zadovoljstva, kar je en naših glavnih ciljev. Ker zaposleni z zanosom opravljajo svoje delo, se njihova motivacija prezrcali v dodano vrednost, ki jo z veseljem nagradimo, s tem pa se posledično poveča tudi sama pripadnost podjetju.

Velik pomen namenjamo tudi uravnoteženosti poklicnega in zasebnega življenja ter zagotavljanju širokega nabora internih in eksternih izobraževanj, s čimer nudimo vse možnosti za osebno in poslovno rast.

Pred leti ste v pogovorih za medije že govorili tudi o šesturnem delovniku, ki ste ga uspešno uvedli v režijskih službah. Kje vidite bistvene prednosti šesturnega delovnika za določene službe in kje se vam recimo ne zdi smiseln?

V prvi vrsti si želimo, da so naši zaposleni srečni in zadovoljni. Prepričani smo, da je uvedba šesturnega delovnika eden od načinov, ki ne le prispeva k osebnemu zadovoljstvu, temveč tudi povečuje produktivnost, saj so zaposleni pri delu bolj osredotočeni. Tukaj je ključno zaupanje, za to potezo smo se namreč odločili, ker so naši zaposleni odgovorni in predani delu.

Krajši delovni čas jim omogoča, da lažje usklajujejo zasebno in poslovno življenje, imajo več prostega časa, posledično pa prihajajo na delo tudi bolj motivirani – to so potrdile tudi raziskave, ki so spremljale uvedbo šesturnega delovnika. Vsekakor pa ima slednji tudi omejitve glede uvedbe za posamezna delovna mesta, največji potencial zanj vidim denimo pri bolj kreativnih in strateških pozicijah, kjer učinkovitost, ki je največji kriterij uspešnosti, ni odvisna od števila ur, preživetih na delovnem mestu.

Ko ljudje slišijo besedo 'plastika', nemudoma pomislijo na onesnaževanje in vprašanje odnosa do okolja. Kako se s temi trendi in vrednotami soočate v podjetju Skaza?  

Plastika je pomemben in nepogrešljiv material v današnjem svetu in ima vse več funkcij v vsakdanjem življenju. Je nepogrešljiv del zniževanja izpustov CO2 in je ob pravilni rabi bolj prijazna do okolja kot druge alternative. Veliko težavo pa žal predstavlja nepravilno ravnanje z njo ter uporaba plastike za enkratno uporabo, zaradi česar je kot material dobila negativno konotacijo.

Če želimo, da plastika postane del rešitve, in ne problema, moramo z njo ravnati odgovorno, ob tem pa spoštovati naravne vire in okolje. V Skazi svoje poslanstvo uresničujemo z razvojem inovativnih rešitev, s katerimi pomagamo ljudem spremeniti dosedanje, za okolje pogosto slabe navade, obenem pa ključen poudarek namenjamo izobraževanju ter ozaveščanju o plastiki in pravilnem ravnanju z njo. Smo tudi neomajni zagovorniki popolnega umika plastičnih izdelkov za enkratno uporabo.

Trendom v industriji ne želimo zgolj slediti, temveč jih postavljati, zato z našimi strokovnjaki ustvarjamo preboje na področju naprednih ter okolju prijaznih plastičnih materialov in tehnologij, kar velja tako za proizvodnjo za industrijo kot za izdelke lastne blagovne znamke. Slednji so proizvedeni izključno iz organskih virov in reciklatov ter namenjeni večkratni uporabi.

Po koncu njihove življenjske dobe jih lahko recikliramo ter ponovno uporabimo, kar pomeni, da so del krožnega gospodarstva in kot taki ne prispevajo k dodatnemu kopičenju odpadkov, hkrati pa z njimi spodbujamo prakse z nizkim ogljičnim odtisom ter prispevamo k razvoju zelenih tehnologij.

Kaj vas je pri delu v slovenskem prostoru najbolj navdušilo? Kje ima Slovenija, po vašem mnenju, bistvene prednosti?

V primerjavi z državami z več prebivalstva je slovenski prostor bolj butičen, hitreje lahko pustiš svoj pečat. Če veš, kaj delaš, seveda. Prednost manjšega prostora je tudi v tem, da lahko zelo hitro odreagiramo na potrebo trga – npr. ko razvijamo nov produkt, lahko v zelo kratkem času najdemo pravo osebo za ta projekt.

V Sloveniji je veliko znanja in osebe, ki to znanje imajo, so praktično »na dosegu roke«. Tudi mentaliteta v Sloveniji je zelo dobra, poslovno sodelovanje poteka brez trenj, zaradi svoje nevtralne pozicije se odlično razumemo z vsemi partnerji.

Med bistvene prednosti vsekakor sodi tudi geografska lega, saj smo logistično v srcu Evrope. Smo močni na razvoju izdelkov in s pravim prodajnim nastopom smo boljši od konkurence.

Kaj pa življenje v Sloveniji? Kaj bi najbolj pogrešali, če bi se selili drugam?

Odlično je! Vse je na dosegu roke v zgolj eni uri vožnje. Živim v Ljubljani, kar pomeni, da imam vse praktično pred svojim pragom – od kulturnega dogajanja in pestre športne ponudbe do čudovite narave.

Tudi kakovost vsega naštetega je na visokem nivoju. Posebej me navdušuje mir – ni prehudih zastojev na cesti, stopnja kriminala je zelo nizka, vse je varno, zeleno in urejeno. Pravi »mini paradise.« Prav nič ne bom pogrešal, saj se ne bom selil nikamor drugam.