M.K. | 16. 2. 2024, 15:52 | Promocijska objava

"Najbolj občutljiv podatek pri 'phishingu' oz. ribarjenju so naša gesla"

Profimedia

Ribarjenje oziroma 'phishing' je ena najbolj razširjenih metod spletnih prevar, s katero spletni goljufi skušajo pridobiti naša gesla za dostop do spletne ali mobilne banke, kreditne kartice,  e-pošte ali družbenih omrežij. Kaj s temi gesli nato storijo, je Petri Windschnurer v novi epizodi podcasta Pazi.se pojasnil Đani Begić, član Odbora za informacijsko varnost pri Združenju bank Slovenije.  

Po podatkih Nacionalnega odzivnega centra za kibernetsko varnost (SI-CERT) smo namreč v Sloveniji lani zabeležili več kot 1.600 primerov 'phishing' napadov, kar je približno 400 več prijavljenih primerov kot leto poprej.

Najpogostejši cilj phishing napada so uporabniška imena in gesla za dostop do elektronske pošte, Paypal računa, družbenih omrežij (Facebook, Instagram,…), podatki o kreditni kartici ter podatki za dostop do spletne/mobilne banke in mobilne denarnice.

Število spletnih prevar se iz leta v leto povečuje, zato so Združenje bank Slovenije in njene članice, banke in hranillnice, zasnovali posebno kampanjo pazi.se, s katero opozarjajo na najpogostejše spletne prevare ter načine, kako se pred njimi zaščitite.   

Pazi.se

Kako se lahko zaščitite pred phishing prevaro?

  • Svojih gesel, uporabniških imen, številke kartice in drugih občutljivih podatkov nikoli ne delite z neznanimi osebami.
  • Ne klikajte na povezave, priloge ali slike, če ste jih prejeli v besedilnih sporočilih iz naslovna neznanega pošiljatelja.
  • Zato natančno preverite naslov pošiljatelja.
  • Ne odzivajte se na besedilna sporočila ali telefonske klice, ki od vas zahtevajo PIN ali geslo za dostop do spletne ali mobilne banke.Tak telefonski klic nemudoma prekinite.
  • Če ne veste, zakaj ste neko sporočilo prejeli, ne klikajte na povezave v njem in ne odpirajte prilog, tudi če na prvi pogled izgleda, da je sporočilo poslala znana oseba. Če ste v dvomih, preverite spletno stran ali pa pošiljatelja pokličite po telefonu.
  • Če ste vpisali geslo za neko storitev (npr. Gmail, Facebook), geslo čim prej zamenjajte povsod, kjer ste ga uporabljali.  
  • Če mislite, da ste žrtev phishing prevare, se takoj obrnite na svojo banko ali hranilnico, goljufijo prijavite policiji in o tem obvestite SI-CERT.

Pokrovitelji pogovora so:

  • PAZI.SE ter
  • banke in hranilnice, članice Združenja bank Slovenije.   
Pazi.se