18. 12. 2023, 10:34 | Promocijska objava

Tanja Zogović, članica Odbora za kartično poslovanje pri Združenju bank Slovenije: spletne prevare so na pohodu, žrtev je lahko vsakdo, kako ukrepati?

PROMO

V tokratnem podkastu se je voditeljica Petra Windschnurer pogovarjala s Tanjo Zogović, članico Odbora za kartično poslovanje pri Združenju bank Slovenije. Povedala je vse o spletnih prevarah in predvsem o tem, kako se jim izogniti.

Spletne prevare se ves čas spreminjajo, njihova žrtev pa je lahko prav vsakdo. S hitrim tehnološkim razvojem in digitalizacijo se pojavljajo tudi nove oblike kibernetskih groženj. Sumljivo ugodne ponudbe, zaloga izdelkov, ki so povsod drugje razprodani, ter brezplačna dostava po vsem svetu … Pri spletnih nakupih velja, da bodite pozorni in ne nakupujte pri sumljivih in neznanih trgovcih, za katere še nikoli niste slišali.

Združenje bank Slovenije je ustvarilo spletno mesto Pazi.se, kjer opozarjajo na spletne in investicijske prevare. Več o lažnih spletnih oglasih in trgovinah pa nam je v podkastu torej povedala Tanja Zogović, članica Odbora za kartično poslovanje pri Združenju bank Slovenije.

Pazi.se

Če povzamemo vsebino podkasta, ki mu le prisluhnite, če se želite zaščititi pred spletnimi goljufi:

Plačilna kartica je vse pogostejši plačilni instrument brezgotovinskega poslovanja. Kljub številnim varnostnim mehanizmom pa narašča število goljufov, ki se okoriščajo z zlorabo plačilnih kartic, čedalje več je prav zlorab ob poslovanju po spletu.

Tanja Zogović nam je povedala, kateri primeri zlorab plačilnih kartic so ta hip najpogostejši:

• NAKUPOVANJE NA LAŽNIH SPLETNIH STRANEH, kjer potem nikoli ne dobiš izdelka in si ob denar.

• PHISHING, pri katerem uporabnika zvabijo na lažno spletno stran, kjer z vnosom podatkov o kartici te preda goljufom.

• LAŽNE NAGRADNE IGRE.

Zlorabe so pogostejše na spletnih straneh brez ustrezne varnostne zaščite, nevaren je tudi t. i. "phishing". Kako prepoznati, da gre za povezavo, spletno stran, ki ni varna? Kdaj posumiti na potencialno zlorabo plačilne kartice?

• Če so na strani SUMLJIVO POCENI IZDELKI, ki drugače veliko stanejo.

• NENAVADNE DOMENE, ki se končajo na npr. pika Ljubljana, pika Slovenija ...

• PRAVOPISNE NAPAKE na spletni strani.

Kako se zlorabam upreti?

• Preverite, kdaj je bila stran registrirana, DOMENO LAHKO PREVERIŠ na whois.domaintools.com. Eden dobrih pokazateljev je starost spletne strani. Če se podjetje hvali z večletno tradicijo, stran pa je stara le nekaj tednov, je to znak za alarm!

Če se izkaže, da smo postali žrtev spletne prevare in pride do zlorabe naše plačilne kartice, kaj moramo storiti? Koga obvestimo? Kakšen je postopek ali upanje, da izgubljen denar dobimo nazaj?

• ČIM PREJ MORAMO UKREPATI!

• Prekličemo bančno kartico in prijavimo prevaro policiji.

• Vsaka prijava in zloraba se obravnava individualno.

• Če smo dovolj hitri s prijavo, je mogoče sredstva povrniti.

In še nekaj nasvetov za varno uporabo plačilnih kartic ... Kaj lahko sami kot imetniki storimo za zmanjšanje tveganja za zlorabo?

• Z nikomer ne delite osebnih podatkov, gesel za dostop do katerihkoli računov in aplikacij ali številke bančnega računa. 

• Ne nasedajte velikim obljubam.

• Prisluhnite temu podkastu!

Pokrovitelj pogovora je PAZI.SE.

Pazi.se