V najnovejši epizodi Mastercard podkasta navdiha Živa Ploj Peršuh med drugim spregovori tudi o najbolj navdihujočih trenutkih svojega dirigentskega dela, predvsem pa dela z mladimi glasbeniki v mladinskih orkestrih. Ko z vidno predanostjo svojemu poslanstvu pripoveduje izredno zanimive zgodbe iz zakulisja, se razkrijejo javnosti skrite notranje zmage zagnanih mladih ustvarjalcev, ki si z vsem srcem želijo doseči svoj lastni glasbeni vrhunec. V pogovoru z Borutom Pahorjem je Živa obudila spomin na enega teh zmagoslavnih trenutkov.
Muzikologinja in dirigentka Živa Ploj Peršuh v Podkastu navdiha spregovori o različnih plateh razumevanja glasbe, tako s položaja njene dirigentske vloge, kjer uspeh razume povsem drugače, kot si verjetno predstavljate, kot tudi iz perspektive slehernika, kjer je prepričana, da lahko čisto vsak, ne glede na to, koliko pojma ima o glasbi, začuti in ve, kdaj se na koncertu zgodi nekaj res posebnega, višek ustvarjalnosti, ko se orkester do popolnosti uskladi in izvede popolni performans.
V pogovoru z bivšim predsednikom Živa predstavi tudi svojo izkušnjo z mladimi glasbeniki iz Ukrajine, ki jim je s soprogom pomagala, da so na začetku vojne v svoji domovini našli varno zatočišče v Sloveniji. Razkrije tudi, kako so se tu oblikovali v orkester in kaj vse jim je uspelo doseči v zadnjih letih.
Obenem v pogovoru povabi tudi na letošnji muzikal Otrok miru, kjer se mladim ponuja prostor za izražanje svojih vizij, mnenj in zahtev za prihodnost skozi umetnost. Vsekakor je to glasbeni dogodek, ki vas ne bo pustil ravnodušne, saj bodo skozi glasbo predstavili idejo prihodnosti, v kateri so mladostniki današnjega časa s svojimi dejanji in odločitvami pripomogli k razrešitvi največjih izzivov človeštva. Muzikal bo 23. avgusta v Križankah. Vstopnice si lahko zagotovite na strani Eventim.
Posebno čutno noto pa pogovor doseže, ko Živa opiše trenutek v svoji karieri, ki je še danes zasidran v spominu kot eden najlepših in najbolj navdihujočih, tako mogočen, da je še danes vir njenega zagona in strasti za naprej. "Ta trenutek je bil torej … presežen," oceni Borut Pahor, ko na Živinem obrazu vidi žar ob oživljanju spomina.
"To je bil trenutek štirih mladih hornistov, Italijanov, starih 15 ali 16 let, ki so v sklopu mojega mednarodnega orkestra z mano igrali na začetku. In igrali smo ravno Koranta Lojzeta Lebiča. Igrali smo ga na treh lokacijah – v Mariboru, v Ljubljani in v Beogradu, v Kolarcu," začne pripovedovati Živa, ki je pred tem že omenila, da je Lebičev Korant v določenih delih zelo zahteven za pravilno izvedbo.
"Na koncu ta skladbe je bil za te štiri mlade horniste zelo zahteven del. Takrat je namreč njihova naloga, da vstanejo in na vso moč igrajo na ta svoj francoski rog, 'horn'. In oni so tako hlepeli po tem, da bi se to uresničilo," pove Živa, ki poslušalca v zgodbi kar popelje na ta koncert, kjer si mladi glasbeniki želijo doseči popolnost izvedbe.
"Pred tem nastopom so iskali nasvet pri meni in pri mentorjih," nadaljuje Živa. "Skratka, blazno so se trudili, da bi bilo popolno. In za milimeter je zmanjkalo v Mariboru, za dva milimetra je zmanjkalo v Ljubljani, potem pa smo ta koncert v Beogradu snemali za srbsko televizijo in …"
"In takrat je uspelo?" vskoči Borut Pahor, ravno tako navdušen nad zgodbo.
"Ravno te skladbe niso snemali. Ampak je uspelo. Njim je uspelo. Te občutke je tako zelo opisati," pove Živa. "Oni so bili takrat kot Šeško, ko zadene gol, ki bi bil odločilen v ne vem kateri ligi. Ali pa kot nekdo, ki je odtekel 100 metrov in je dobil zlato medaljo. Kot Dončić, ko zmaga. To je takšno zadoščenje, absolutna osebna zmaga in tudi zmaga vseh preostalih. Ti občutki vplivajo tako nanje kot na celoten orkester. To je bilo nedvomno najboljše, kar se je tiste tri tedne dogajalo njim in meni," zaključi Živa.
Oglejte si celoten podkast na tej povezavi in se potopite v zakulisje dirigentskega dela, polnega strasti in predanosti, obenem pa prepredenega z neverjetnimi izkušnjami glasbenice, ki je ves čas vpeta v izobraževanje in mentoriranje mladih glasbenikov.