Uredništvo | 10. 7. 2024, 08:46

Prvi mož Nove Ljubljanske banke o tem, zakaj niso prisotni na hrvaškem trgu

Nova Ljubljanska banka si je v zadnjih letih pod vodstvom Blaža Brodnjaka znova utrdila položaj, prisotna je v šestih državah nekdanje skupne Jugoslavije. A ne (še) na Hrvaškem. 

V najnovejšem Mastercard® podkastu navdiha Borut Pahor gosti uglednega in uspešnega predsednika uprave Nove Ljubljanske banke Blaža Brodnjaka, ki pravi, da je bil najpomembnejši dosežek transformacije in popolnega vzpona - vrnitev k higieni obrti. 

"Da smo prenehali posojati denar na podlagi pričakovanih vrednosti zavarovanj in danes posojamo denar izključno na podlagi pričakovanih – kolikor se le da -  denarnih tokov posojilojemalca. Na ta pričakovanja izvedemo še stresne teste, svoj lastni scenarij pričakovanj in šele potem posodimo denar," obrazloži.  

NLB počasi vstopa tudi na hrvaški trg.

NLB počasi vstopa tudi na hrvaški trg.

Sami Rahim

Danes je Nova Ljubljanska banka ponovno največja banka v državi, ki upravlja 70 % slovenske gotovine, podoben položaj pa ima tudi v drugih državah. Je med tremi najpomembnejšimi igralci na vseh trgih, kjer je prisotna, in to v šestih državah nekdanje Jugoslavije.

Na Hrvaškem še ni prisotna. "S tem, ko smo podpisali pogodbo za nakup Summit Leasinga, pa posredno upam, lahko vstopimo tudi na hrvaški trg. In bomo prvi, ki bo ponovno povezal to regijo, nihče drug je še ni," pravi Brodnjak.  

Brodnjak kot bistvo uspeha poudarja vrnitev k higieni obrti.

Brodnjak kot bistvo uspeha poudarja vrnitev k higieni obrti.

Sami Rahim

Na hrvaškem trgu jih sicer še ni, ker še vedno niso prišli do dogovora na podlagi starih deviznih vlog hrvaških varčevalcev v nekdanji Ljubljanski banki, podružnici Zagreb. "Ta spor še vedno traja," pravi prvi mož NLB, ki pa ima občutek, da se s tem nihče več ne ukvarja:

"Ocenjujem, da tudi na Hrvaškem dozoreva spoznanje – še posebej po prevzemu evra in vstopu v schengenski režim – da je Slovenija za Hrvaško in Hrvaška za Slovenijo v bistvu razširjen domači trg. In da je v vzajemno korist, da igralci, ki so močni, doma, na tem trgu delujejo s polnimi pljuči."

Vabljeni k poslušanju celotnega podkasta TUKAJ.

Novo na Metroplay: "Ker hočeš ustrezati svojemu klientu, veš, da bo polomija" | Zoran Gabrijan