Lara Paukovič | 2. 9. 2024, 08:00
Aleš Petejan, direktor marketinga pri družbi Mastercard Slovenija: "Skoraj nemogoče je, da kot narod ne bi bili naklonjeni športu!"
Pogovor z Alešem Petejanom, direktorjem marketinga pri Mastercard Slovenija.
Mariborčan Aleš Petejan je poslovno direktor marketinga pri družbi Mastercard Slovenija, zasebno pa velik športni navdušenec – športne tematike je v zgodnejši fazi svoje kariere pokrival celo za časnik Večer.
Med drugim smo z njim govorili o tem, kako je videti vodenje marketinga za mednarodno podjetje in uveljavljeno znamko, katere športne dogodke rad obišče tako zase kot zaradi službenih projektov, zakaj smo Slovenci po njegovem mnenju takšni športni entuziasti, pa tudi, kako dosleden je pri brezgotovinskem plačevanju.
Izobraževali ste se v smeri poslovnih znanosti, vendar pristali v marketingu. Kaj je bilo krivo za zasuk vaše karierne poti in s čim vas je marketing tako prepričal, da nam tem področju delujete še danes?
Res je, izobraževanje sem začel v smeri poslovnih znanosti s poudarkom na marketingu, nato pa sem med študijem "zajadral" v novinarske vode, kjer sem vrsto let pokrival različne športne tematike za časnik Večer.
Med študijem me je marketing pritegnil, saj združuje kreativnost s podatki in se nenehno spreminja. Prav ta dinamika je tista, ki daje priložnost za stalno rast in razvoj ter mi omogoča, da sem nenehno v stiku z najnovejšimi tehnološkimi in marketinškimi trendi.
V zgodnejših fazah svoje kariere ste delali tudi znotraj marketinških agencij. Kako se takšno delo razlikuje od samostojnega vodenja marketinga v podjetju, kot je Mastercard?
Začel sem v bančnem sektorju, v komercialnem oddelku KBM Leasing. Ker me je marketing zmeraj privlačil, sem nato dodatno skrbel še za to področje. Pozneje sem želel videti še, kako je na "drugi strani", zato sem odšel v agencijo. Delo v agencijah je pestro, noben dan ni enak drugemu. Omogoča ti, da spoznaš različne industrije in tipe naročnikov, se skozi širok nabor nalog hitro kališ in si pripravljen na pogosto ekspresno reševanje izzivov.
Po drugi strani pa vodenje marketinga v družbi, kot je Mastercard, zahteva strateški pristop in je pogosto tek na dolge proge. Dolgoročno načrtovanje, dnevno usklajevanje z različnimi lokalnimi in mednarodnimi deležniki in skrb za uresničevanje vizije blagovne znamke so tako trenutno del mojega vsakdana.
Ima vodenje marketinga za mednarodno podjetje in uveljavljeno znamko kakšne specifike?
Zanimivih izzivov je kar nekaj, najbolj pomembno pa je usklajevanje globalne strategije z lokalnimi potrebami in kulturnimi posebnostmi. To pomeni, da je treba ohraniti identiteto blagovne znamke, hkrati pa se prilagajati slovenskemu trgu.
Slovenci imamo radi šport in dobrodelnost, kar se že samo po sebi povezuje z globalno strategijo Mastercarda, zato je pozitiven izziv ustvarjati projekte s to noto. Zagotovo pa mednarodno okolje zahteva dobro koordinacijo, strateško razmišljanje in sposobnost hitrega prilagajanja spremembam.
Lahko na kratko opišete, kako je videti snovanje večjega marketinškega projekta pri Mastercard? Koliko ljudi pri njem sodeluje, kakšna je vaša vloga, verjetno morate dobiti usmeritve in potrditve tudi na mednarodni ravni ...
Snovanje večje marketinške kampanje je večplasten proces, v njem pa sodelujejo različno velike ekipe ljudi glede na potrebe projekta. Moja vloga ni samo odločevalska, saj med sabo povezujem različne člene, pa tudi skrbim, da je projekt v celoti usklajen z globalno strategijo blagovne znamke.
Mastercard Slovenija je partner Fundacije Gorana Dragića in Mastercard Športne akademije, ki si prizadevata za razvoj in enake možnosti mladih športnih talentov, sponzorirate FIS finale svetovnega pokala v smučarskih skokih, lansirali ste prvega chat bota za komunikacijo navijačev s klubi, sodelovali pri akciji, s katero je želel NK Maribor na stadione privabiti čim več mladih družin ... Zakaj je podpora športu za vas tako pomembna?
Veseli nas, da lahko podpiramo slovenski šport in športnike ter seveda navijače na različnih nivojih, povezovanje ljudi in ustvarjanje edinstvenih doživetij je namreč eno naših glavnih vodil.
Med tistimi strastmi, ki smo jih prepoznali kot gonilno silo vsakega posameznika, pa ima šport pomembno mesto. Pomembno nam je tudi, da ustvarjamo bolj vključujoče in spodbudno okolje tudi za mlade športne talente, saj smo prepričani, da je vlaganje vanje ena najpomembnejših naložb za prihodnost.
Morda vas zanima tudi:
- Pogovor z Mojco Briščik, izvršno direktorico Slovenske oglaševalske zbornice
- Aleš Musar, kot ga še ne poznate
Kakšno vlogo pa šport igra v vašem osebnem življenju?
Pomembnih športnih dogodkov ne zamudim. (smeh) No, šport ima definitivno pomembno vlogo tudi doma. Rekreiram se kar se da redno, največ pa spremljam predvsem nogomet in smučanje; če je priložnost, z veseljem tudi v živo. Tudi moj otrok trenira gimnastiko, kar še dodatno krepi moje povezanosti s športom.
Z NK Maribor pravzaprav sodelujete že od leta 2017. Ste tudi sami navijač?
Res je, z NK Maribor že sedem let uspešno sodelujemo pri različnih projektih, saj verjamemo v povezovalno moč nogometa, še posebej v lokalni skupnosti. S projekti, kot je bila pred kratkim dobrodelna kolekcija Zasluženo odsluženo, smo podprli razvoj mladih športnih talentov. Kot vodja marketinga sem osredotočen na poslovne cilje, kot rojen Mariborčan pa seveda z veseljem podprem domačo ekipo. (smeh)
Kateri športi so še "vaši", koga posebej goreče spremljate?
Poleg nogometa in smučanja, ki sem ga tudi učil, si kot starš rad ogledam tudi gimnastiko, ki jo, kot že rečeno, trenira sin. Tam nedvomno najbolj stiskam pesti!
Zima pa ne mine niti brez smučarskih skokov, saj je Mastercard že vrsto let ponosni sponzor v Planici. Tam sodelujemo tudi s projektom SharePlanica, ki spodbuja k deljenju prevoza do prizorišča, letos pa je spodbujal še k večji vključenosti, saj smo v Planico z deljenjem prevoza pripeljali rekordno število oseb z invalidnostmi.
Kako to, da smo Slovenci – po vašem mnenju – tako športen narod? Evforija, do katere nas pripravijo športni dogodki in naši šampioni, se lahko primerja z maločim.
Drži, Slovenci smo prav zares prepoznavni po svoji strasti do športa, tako na profesionalnem kot rekreativnem nivoju, ter po tisti navijaški strasti v času velikih športnih dogodkov, ki nas povezuje in združuje v skupnem navijaškem duhu.
Rekel bi, da je ob vseh naravnih danosti, ki nam dajejo veliko priložnosti za rekreacijo na prostem, in številnih vrhunskih športnikih, ki navdihujejo mlado in staro, skoraj nemogoče, da kot narod ne bi bili naklonjeni športu.
Kako se je rodila ideja za Mastercard podkast navdiha, ki ga skupaj z nekdanjim predsednikom države Borutom Pahorjem ustvarjate pod okriljem naše medijske hiše?
V partnerstvu z vašo medijsko hišo Adria Media in Metropolitanom smo pri družbi Mastercard želeli predstaviti navdihujoče zgodbe izjemnih ljudi iz sveta športa, kulture, podjetništva in znanosti, ki s svojim delovanjem pomembno oblikujejo slovenski prostor.
V vlogi voditelja pa smo videli nekoga, ki bo s svojimi življenjskimi izkušnjami uspešno prebrodil tiste začetne trenutke v pogovoru in gostom vliv zaupanje, da se odprejo – izkazalo se je, da Borutu Pahorju to odlično uspeva.
Veliko vaših uspešnih zgodb se je osredotočalo na prednosti brezgotovinskega oziroma brezstičnega plačevanja, ki je večini med nami v hitrem življenjskem tempu močno olajšalo življenje. Na splošno zagovarjate brezgotovinsko prihodnost. Toda kaj bi denimo rekli skeptikom, ki trdijo, da je uporaba gotovine pravica in se bojijo, da nas bodo ravno takšne prakse "zasužnjile"?
Pri družbi Mastercard zagovarjamo prosto izbiro, uporabnikom pa seveda želimo ponuditi možnosti, ki jim olajšajo življenje. Digitalna plačila prinašajo številne prednosti, kot so hitrost, varnost in priročnost, kar je še posebej pomembno v današnjem hitrem življenjskem tempu.
Naš cilj je, da potrošniki sami izberejo tisto možnost, ki jim najbolj ustreza, pri tem pa se zavedajo prednosti, ki jih prinašajo digitalne rešitve. Ob tem skrbimo za njihovo varnost, jim vlivamo zaupanje in s tem krepimo odnos na dolgi rok.
Kako napredni smo Slovenci pri brezgotovinskih praksah v primerjavi s tujino? V Ljubljani je večino stvari že možno plačevati s kartico, od nedavnega tudi avtobus, kar je bila izjemno dobrodošla pridobitev, pa vse več prevozov s taksijem ...
Raziskava Masterindex je potrdila, da se v Sloveniji povečuje uporaba plačilnih kartic na dnevni ravni kot tudi pri spletnih nakupih na tedenski ravni. Slovenci so plačevanje s plačilnimi karticami pričakovano že dobro osvojili, kar potrjuje tudi podatek, da 87 % kartice uporablja na tedenski ravni, več kot četrtina pa vsak dan. Med glavnimi razlogi za to je varnost plačil, odločilni dejavnik pri izbiri plačilnega sredstva pa ostaja široka sprejetost plačilnih kartic, ki omogočajo hitro in enostavno plačevanje kjerkoli in kadarkoli.
Tudi novosti, kot je možnost plačevanja avtobusnih vozovnic s kartico, so bile dobro sprejete. Kljub temu pa imamo v primerjavi z najbolj naprednimi državami, kot so skandinavske države, še nekaj prostora za napredek, predvsem v manjših krajih.
Korak naprej od plačevanja s karticami je možnost plačevanja s telefoni in urami. Ste vi to posvojili takoj, ko je bilo mogoče? Kako se je to po vaši oceni prijelo med ljudmi pri nas – ljudje zaupajo telefonom do te mere, da so z njimi pripravljeni plačati obsežen živilski nakup v trgovini?
Plačevanje s pametnimi napravami res postaja vse bolj priljubljeno, saj je praktično, hitro, varno, zanesljivo in enostavno za uporabo. Poudarek je na brezhibni potrošniški izkušnji, ki jo potrošnik pričakuje in ne nazadnje zahteva. Po podatkih Masterindexa je več kot polovica Slovencev, natančneje 55,6 %, že plačevala prek mobilnega telefona, med njimi sem seveda tudi sam.
Kakšne bodo potrošniške navade v prihodnosti? Kaj vse nas še čaka?
Prihodnost potrošniških navad bo še bolj usmerjena v digitalizacijo, z osrednjim poudarkom na brezgotovinskem plačevanju in integraciji naprednih tehnologij, kot so nosljive naprave in digitalne denarnice. Pri Mastercardu verjamemo, da bodo potrošniki vse bolj izbirali rešitve, ki jim omogočajo večjo priročnost, varnost in enostavnost pri vsakdanjih opravilih.
Z novimi inovacijami želimo oblikovati prihodnost plačil, ki bo digitalna, varna in osredotočena na izboljšanje uporabniške izkušnje. Naša tehnologija bo igrala ključno vlogo pri tem, da potrošnikom omogočimo preprosto in zanesljivo uporabo digitalnih rešitev v vsakdanjem življenju.